6.10.07

Lacoste estudia emprendre accions legals contra el video de les JSE per danys d'imatge


Després de les reaccions polítiques al video de les Joventuts Socialistes en què un jove 'pijo' apareix amb una samarreta rosa on du un cocodril similar al logotip de Lacoste, aquesta empresa ha manifestat que està estudiant si emprèn accions legals pel mal causat a la imatge d'aquesta marca.

Fonts de la representació tèxtil de Lacoste van explicar a Efe que es tracta d'una decisió que s'està analitzant pel despatx d'advocats que representa aquesta firma internacional, i que també està en estudi en la central de l'empresa a París. Les mateixes fonts van precisar que la companyia és partidària de no fer declaracions ni donar publicitat a aquest afer, i van recalcar que Lacoste és una marca internacional, "apolítica" i "democràtica" que no s'identifica amb cap sector de la població. Van argumentar que, si bé en els anys seixanta, quan va arribar la marca a l'estat espanyol, es va identificar com "elitista" ja que es tractava de roba esportiva de tennis i aquest esport no s'havia generalitzat, en aquest moment no és així i s'ha estès el seu ús entre tota la societat.
Hem mirat el web de Lacoste i no aporta cap informació sobre la seva RSE. Està clar que és un model d'empresa segurament encara ancorat uns decennis enrere. Potser farien bé de preocupar-se més de com connectar amb la societat, com vincular-se a les comunitats, que no actuant solament de manera reactiva a fets com aquests. Si el mercat i la societat -no només els autors del video- tenen aquesta imatge de la marca deu obeir a unes causes. Interposant accions judicials ni donant-ho a entendre segurament no és la millor manera de refer la imatge de marca.


Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS