Per això, els sindicats reclamen que les compres públiques tinguin en compte el suport al teixit empresarial local com a criteri fonamental de selecció. Les crítiques venen en un moment en què se sap que diversos organismes de la Generalitat han adquirit vehicles no construïts en factories catalanes.
Aquesta demanda és complexa en un mercat global i amb garanties per la llibertat de mercat, sense proteccionismes. Tanmateix, la Responsabilitat Social ofereix enfocaments interessants per mitjà de les clàusules socials per a poder fer-hi front procurant integrar diferents criteris, socials, ambientals, econòmics.
Més que plantejar-ho des d'una visió proteccionista, cal abordar-ho en positiu des d'una gestió de la sostenibilitat i l'RSE.
Vegeu la notícia del Periódico, en el qual d'altra banda sorprèn que etiquetin aquestes pràctiques sota el títol del 'nacionalisme' de les compres. Aquestes pràctiques no tenen a veure amb la reclamació de l'estatus nacional sinó amb la sostenibilitat i no seria bo analitzar-les des d'altres coordenades.
25/9/2008 EL NACIONALISME DE LES COMPRES DE LA GENERALITAT
La UGT insta Interior a comprar més motocicletes 'catalanes'• Álvarez avisa que la crisi fa més necessari recolzar la indústria local
ANTONI FUENTES
BARCELONA
La polèmica sobre el nacionalisme de les compres de la Generalitat continua. El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez --que va iniciar el debat al criticar la importació de cotxes--, ha reclamat ara al departament d'Interior que tingui més en compte les fàbriques catalanes a l'hora de comprar les motos per als Mossos.
El dirigent sindical recorda que, encara que Honda i Yamaha tenen plantes al Vallès, "paradoxalment les patrulles en carretera dels Mossos circulen amb màquines de la marca BMW, que tampoc han sigut produïdes aquí".
Les crítiques a la política de compra de motos es produeixen després que Álvarez recriminés l'adquisició de 14 cotxes híbrids d'Honda en lloc de models de Seat. En una carta en resposta a la que li va remetre Joan Boada, Álvarez afirma que l'objectiu de les seves afirmacions és "moure a la reflexió el conjunt del Govern" respecte al "valor de l'exemple" en el suport a la indústria. Segons ell, la crisi converteix en una "responsabilitat política ineludible" el suport a les fàbriques.
FLOTA REPARTIDA
Un portaveu d'Interior va indicar que els Mossos compten, per a les patrulles de seguretat ciutadana, amb escúters de 125 i 250cc d'Honda, Yamaha i Suzuki --que té fàbrica a Astúries--, i motos de carretera de 850cc de BMW. Aquestes últimes han de ser "motos de gran cilindrada i de gran resistència", segons la mateixa font, que va afegir que les compres es realitzen a través de concursos públics oberts a totes les marques que compleixin els requeriments tècnics.
Boada va replicar les crítiques de la UGT a la importació de cotxes assegurant que Interior ha comprat a Seat 256 cotxes aquest any, que suposen el 34% dels turismes adquirits. No obstant, el secretari general de la conselleria va advertir que
"una economia oberta i exportadora com la catalana no pot basar el seu èxit en el proteccionisme".
[ca] El Periódico: www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=546671&idseccio_PK=1009&h=080925
[es] El Periódico: www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=546671&idseccio_PK=1009&h=080925
Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada