Durant els temps de la difícil situació econòmica i envelliment de la població, Finlàndia s'està trobant enmig de la necessitat de nous llocs de treball per al 4% de la força de treball. Ja no podran crear-lo les corporacions gegants de manera que l'única manera de mantenir l'estat de benestar sembla que haurà d'anar per mitjà de noves empreses i l'emprenedoria.
- Finlàndia necessita un nou tipus de mentalitat empresarial i una cultura de fracàs. La nostra missió amb aquesta campanya és generar una conversa al voltant de fallar i la seva importància per a la creació d'històries d'èxit, diu Petri Vilén, el líder del grup Tulenkantajat Boardman.
Els impulsors de la campanya inclouen els presidents de Nokia i Shell, Jorma Ollila, el ministre d'Afers Econòmics, Jyri Häkämies, l'home darrere de l'èxit d'Angry Birds, Peter Vesterbacka de Rovio, a més del suport de gran varietat d'associacions finlandeses d'estudiants i Innovation Fund locals.
Rovio ha aparegut molt a les notícies amb Angry Birds. No obstant, la companyia estava prop de la fallida abans que el joc es convertís en un èxit i havia llançat més de 50 jocs que no van tenir èxit.
- El més important és seguir intentant-ho. De vegades les coses bé i de vegades no. La nostra actitud bàsica a Rovio és que som bons en aprendre, diu Peter Vesterbacka en el vídeo del web de la campanya.
El dijous 13 octubre es faran un munt de coses a Finlàndia. Cada ciutat amb universitat important tindrà els seus propis esdeveniments portant-hi els empresaris i les icones populars que explicaran els seus fracassos. També altres esdeveniments tindran lloc.
- Estem realment sorpresos de com els finlandesos s'han pres el dia de debò. Hem sentit parlar de gent que organitza conferències, taules rodones i esdeveniments a les grans empreses, tots per a discutir sobre el tema del fracàs. Això realment ens fa somriure com organitzadors, diu Petri Vilén.
La campanya del Dia Nacional del Fracàs ha tingut un munt d'atenció als principals mitjans de comunicació finlandesos i tots els grans mitjans de comunicació web, TV, ràdio i premsa han donat compte de la campanya ja abans de la data real.
Els vídeos dels seguidors es poden trobar al web de la campanya. Els vídeos es fan només en finès per arribar a públics més amplis i parlar amb la gent comuna entre les multituds.
PR Newswire (http://s.tt/1sroX)
1 comentaris:
Sembla lògic que Nokia s'apunti al Dia del Fracàs. En pocs anys han passat de líders mundials a sucursal de Microsoft.
Publica un comentari a l'entrada