- D'acord amb les seves memòries de
sostenibilitat, les empreses mostren un alt grau d'integració de criteris d'RSC en la gestió de la cadena de subministrament.
- Les empreses amb més visibilitat i majors
estàndards d'RSC reporten més pràctiques de gestió responsable de proveïdors.
A causa de la globalització, les empreses
participen en xarxes de proveïdors creixentment internacionals. En aquest
context, les empreses es plantegen estendre les seves activitats de
Responsabilitat Social Corporativa (RSC) a tota la cadena de valor necessària
per al desenvolupament de l'activitat, prestació del servei o producció del bé.
L'informe "L’RSC a la cadena de subministrament de les 50
empreses més grans a l'estat espanyol", realitzat per investigadors de la Càtedra MANGO de
Responsabilitat Social Corporativa de l'Escola Superior de Comerç Internacional
(ESCI - UPF), analitza com les més grans d'Espanya integren criteris d’RSC a la gestió de la cadena de subministrament.
La base de la informació reportada en les
memòries de sostenibilitat de les 50 majors empreses amb seu a Espanya (per
volum de facturació), l'estudi identifica les principals activitats realitzades
en pro de l’RSC a la cadena de subministrament, diferenciant entre quatre
enfocaments bàsics de gestió responsable de proveïdors: definició de requisits
d'RSC, seguiment i control, promoció i millora contínua, i col·laboració. Els
resultats mostren que les empreses reporten un alt grau d'activitat en relació
amb l’RSC a la cadena de subministrament, per exemple, un 96% de les empreses
realitza alguna pràctica relacionada amb la definició de requisits mínims que
han de complir els proveïdors respecte a determinats temes com ara medi
ambient, seguretat i salut laboral, drets laborals, drets humans, corrupció,
etc. No obstant això, s'observa una menor freqüència respecte als enfocaments
de gestió que impliquen un major nivell de compromís amb els proveïdors. Així,
només un 62% duu a terme accions de col·laboració directa amb els seus
proveïdors o altres stakeholders amb l'objectiu d'abordar les causes
fonamentals dels problemes de sostenibilitat en la cadena de subministrament.
D'altra banda, l'estudi permet caracteritzar
les empreses que reporten més activitats d’RSC a la cadena de subministrament,
i identifica que la tendència a utilitzar eines de requisits, control, promoció
i col·laboració amb els proveïdors apareix més sovint en empreses filials de
multinacionals estrangeres, properes al consumidor (amb orientació B2C),
classificades en el rànquing Interbrand i presentin en l'índex de
sostenibilitat DJSI.
Per a més informació poden contactar amb
Silvia Ayuso, coordinadora de la Càtedra Mango d’RSC, Tel 93 295 47 10, email:
silvia.ayuso@esci.upf.edu
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada