27.8.14

Trucades comercials d'Amena: si respons en català et pengen

Trucada comercial d'Amena, ara mateix:

AMENA -Buenas tardes. Le llamamos de Amena para proponerle un contrato que le permitirá ahorrar mucho dinero, etc. Como se llama usted?
JO -Josep Maria (a poc a poc i remarcant bé la pronúncia)
AMENA -Ah, José María, pues muy bien...
JO -Perdoni, he dit Josep Maria. No em tradueixi el nom, sisplau.
AMENA -De acuerdo. ¿Puede decirme con qué companyia está actualmente?
JO -Amb Vodafone
AMENA -¿Y cuanto paga?
JO -En aquest precís instant no l'hi puc indicar perquè això...
AMENA -Ah vale, pues muchas gracias eh...

M'ha deixat gairebé amb la paraula a la boca! Quan ha vist que jo no estava disposat a canviar i parlar amb la llengua del comercial ha desistit de seguida. Bé, és força habitual, i és un bon filtre per no perdre temps amb companyies que no tenen capacitat per a atendre la clientela amb la seva pròpia llengua.

A banda de no complir la legalitat, mostren una manca de respecte als suposats futurs clients, i una manca de responsabilitat social envers la societat de la qual pretenen treure els beneficis.