Se celebrarà el 13 de desembre al Palau de Congressos de Catalunya
"Propostes de negoci amb valor social on tothom guanya”, així neix el
‘Business With Social Value’
· Un total de 37 empreses socials participaran en aquest
esdeveniment que té com a objectiu potenciar les seves relacions comercials amb
les empreses mercantils, demostrant així que és un sector pro actiu que pretén
rebaixar el grau de dependència a les subvencions de l'Administració Pública
· 150 professionals de més de 40 àmbits d'activitat, que
representen a més de 5.500 treballadors amb discapacitat intel·lectual a
Catalunya, oferiran una cartera comercial de 200 productes
"L'actual
context econòmic està canviant la realitat del nostre dia a dia i per això
volem protegir més el treball de les persones amb discapacitat intel·lectual,
amb la col·laboració de la societat civil”, assenyala Mª José Pujol,
membre del comitè organitzador del BWSV. Per aquest motiu 37 empreses socials,
organitzacions sense ànim de lucre, participaran en el ‘Business With Social Value’ (BWSV): el primer esdeveniment que pretén
potenciar les relacions comercials entre empreses mercantils i socials. “El BWSV està dirigit a aquells executius i
empreses que, fent el mateix i sense gastar més diners, volen contribuir a un
món millor”, afegeix.
Més de 150 professionals de 37 empreses socials de més de 40 àmbits d'activitat, que representen
a més de 5.500 treballadors amb
discapacitat intel·lectual a Catalunya, “vendran” una cartera comercial de 200 productes el proper 13 de desembre en el Palau
de Congressos de Catalunya.
El BWSV
esdevé així en un innovador punt de
trobada en el qual les empreses socials, organitzacions sense ànim de lucre
objectiu de les quals és la creació de llocs de treball de persones amb
discapacitat intel·lectual, podran
establir noves relacions comercials amb més 150 empreses. “Volem demostrar que som un sector pro actiu
enfront la crisi. Per aquest motiu, un grup d'entitats que aportem valor social
afegit en els nostres negocis participem en aquest esdeveniment per mirar de
rebaixar el grau de dependència de les subvencions de l'Administració Pública”,
comenta Pujol.
Una gran majoria de les empreses socials que
participen en el BWSV té com a clients a importants companyies. "Totes les empreses socials que estem al
BWSV ja hem demostrat que som competitius en els nostres sectors i que
importants companyies confien en nosaltres. Però les circumstàncies han
canviat, necessitem augmentar la nostra visibilitat com a sector”, assegura
Pujol.
“Business With Social Value”, una via més per al
compliment de la LISMI
El BWSV és també un espai de trobada per a aquelles
companyies mercantils que vulguin ampliar la seva cartera per al compliment de
la LISMI mitjançant mesures alternatives, com la compra de serveis o productes
a un Centre Especial d'Ocupació.
“Els
centres especials d'ocupació tenen com a objectiu integrar en les seves
plantilles més d'un 70% de persones amb discapacitat. Això ha de realitzar-se
d'una manera sostenible mantenint l'equilibri econòmic i maximitzant el
benefici social”, comenta Mª José Pujol, qui recorda que “aquelles empreses de més de 50
treballadors que no compleixen la LISMI perquè no tenen en la seva plantilla un
2% d'empleats amb discapacitat, tenen la possibilitat de fer-ho comprant
productes o serveis a aquests centres”.
El
‘Business With Social Value’ està dissenyat amb tres tipus d'activitats: els "speech", conferències curtes
amb l'objectiu de parlar de les últimes tendències en temes empresarials i
socials; el "face to face"
reunions de negoci pre-agendades i el 10x3,
activitats encaminades a generar noves idees i coneixement mutu empresarial.
El dia s'iniciarà amb intervencions sobre negocis i
valor social a càrrec de Juan José López
Burniol, prestigiós notari; Nuria Chinchilla,
professora i directora del Centre Internacional Treball i Família del IESE
Business School (Universitat de Navarra); Tom
Kennedy, emprenedor especialitzat en processos de negoci aplicats a la
distribució global; i de Daniel Levine,
director executiu de l'Institut de noves tendències de Nova York.
El BWSV
compta amb el suport de personalitats com Isidre
Fainé, president de La Caixa; Joan
Gaspart, president del grup HUSA; Pedro
Fontana, president d'Areas o Pau
Relat, conseller delegat de Mat Holding, a més del suport d'executius d'empreses
com Palau de Congressos de Catalunya, Cobega, Roca&Junyent, AGBAR, SABA,
Mútua Intercomarcal o Nike, entre unes altres.
La marca ‘Business With Social Value’
La
iniciativa ‘Business With Social Value’ inclou a més la idea de promoure de
forma continuada aquestes bones pràctiques comercials i de negocis amb valor
social. “No hi ha dubte que dotar de
visibilitat a les companyies socialment compromeses en aquest tema les
distingeix, afavorint la seva imatge i ens ajuda a crear una tendència”,
comenta Pujol.
“Per això hem creat un logotip potent en contingut
i imatge per identificar-nos. La seva utilització anirà supeditada al compromís
i a la promoció de les transaccions mercantils que donin lloc a la compra de
béns, productes i serveis, així com en totes aquelles operacions de mercat que
aportin directa o indirectament un valor social afegit quant a la inclusió de
les persones amb discapacitat”, afegeix.
Per poder
utilitzar el logotip BWSV, és necessari
que les empreses compleixin amb algun dels diferents nivells de compromís:
-
Nivell 1. No discriminar
negativament en les operacions mercantils de la nostra companyia a
organitzacions i empreses amb valor social, que treballin per a la inserció
laboral de persones amb discapacitat.
- Nivell 2. Tractar en estricta igualtat de condicions
qualsevol operació o oferta comercial presentades per una empresa o
organització amb valor social que treballi per la inserció laboral de persones
amb discapacitat..
- Nivell 3. Fomentar, sempre que sigui possible, la
concurrència de com a mínim una oferta presentada per organitzacions i empreses
amb valor social que treballin per a la inserció laboral de persones amb
discapacitat, entre les propostes presentades per a la realització de
transaccions mercantils dins les operacions normals de la nostra organització.
Aquestes ofertes han de ser tractades amb la més rigorosa igualtat segons
criteris exclusivament empresarials, és a dir, sense prejutjar una oferta per
procedir d’una empresa amb valor social.
- Nivell 4. Practicar la discriminació positiva de les entitats
i empreses amb valor social, oferint-los, en el procés negociador de les
condicions d’un contracte, una segona oportunitat perquè igualin, si és
possible, les ofertes presentades en condicions més favorables per altres
empreses.
-
Nivel 5. Excloure com a
proveïdores a totes aquelles companyies mercantils o entitats que discriminin
negativament en les seves operacions mercantils a les entitats i empreses amb
valor social que treballen per a la inserció laboral de persones amb
discapacitat.
Empreses de més de 40 àmbits d’activitat
En Business With Social Value estarán presents 150 professionals de 37 empreses
socials de més de 40 àmbits d’activitat:
1-Alimentació
2-Arts gràfiques
3-Envasaments
4-Botigues i quioscos
5-Cartutxos de tòner ecològics
6-Fabricació de mobiliari urbà y disseny
7-Hostelería, restauració, oci i turisme
8-Vigilancia de pàrquings
9-Recollida i gestió de residus
10-Restauració de mobles
11-Perfumeria y cosmètica
12-Pintures per a ús escolar y manualitats
13-Packaging editorial
14-Neteja
15-Serveis de pintura i senyalització viària
16-Ambientadors
17-Mailings
18-Lloguer de vehicles
19-Repartiment a domicili i distribució
20-Vivers
21-Teixidors
22-Muntatge de bicicletes
|
23-Muntatge amb taulers i empostissats
24-Alvèols reutilitzables per a plantes
25-Disseny de logotips, pàgines web i fulletons
26-Bugaderia
27-Bustiada
28-Caterings i/o serveis d’esdeveniments
29-Cortines, estors i mosquiteres
30-Enclavaments laborals
31-Teixists artesanals i espelmes
32-Fabricació de termoconformats
33-Fabricació de palets
34-Fusta serrada
35-Carpinteria d’alumini
36-Gestió i mantenimient d’espais naturals i d’exteriors
37-Gestió, custòdia i destrucció de documents
38-Jardineria i esbrossats
39-Lloguer de sales
40-Manipulació a temperatura controlada
41-Manipulats i serveis industrials
42-Manteniment i reformes
43-Merchandasing, lots de Nadal, regals d’empresa
|
Programa del BWSV
9.00 hores. Benvinguda a les autoritats.
Presència de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, de Joan Gaspart, president
del grup HUSA, Isidre Fainé, president de La Caixa, Pedro Fontana, president
d'Areas i Pau Relat, conseller delegat de Mat Holding.
9.30 hores. Com funciona Business with Social
Value? Una sessió introductòria a càrrec de Kika Sauquet per explicar la
programació del dia.
9.40 hores. Per què prioritzar els negocis amb
valor social? Una conferència a càrrec de Juan José López Burniol, prestigiós advocat i
de Nuria Chinchilla, doctora del IESE.
10.15 hores. Coffee.
11.00 hores. Sessions 10x3 per donar a conèixer els
negocis, les propostes, idees, intercanvi de targetes i aspectes destacables de
cadascuna d'elles en tres minuts. Cadascun té dos minuts per comunicar els seus
reptes i els participants disposaran de tres minuts per aportar idees i buscar
solucions.
12.00 hores. Face to Face, entrevistes de 10 minuts
concertades prèviament per Internet entre les empreses socials i mercantils amb
l'objectiu de concretar les oportunitats de negoci.
14.00 hores. Dinar en taules de 10 persones amb
animació per establir noves relacions.
15.30 hores. Are you trendy? Conferència a càrrec de
Daniel Levine
16.45 hores. 10x3 El cercle dels reptes. En taules de deu
persones, els participants proposen solucions ràpides als reptes que proposa
l'animador. 2º intercanvi de targetes.
17.00 hores. Face to face, entrevistes de 10 minuts amb
cita concertada per internet.
18.30 hores. Cloenda de l’acte que comptarà amb la
presència del president de la
Generalitat de Catalunya.
www.businesswithsocialvalue.org
Veure programa complet
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada