8.7.10
Problemes per a obtenir rebut
Avui m'ha estat de nou impossible de poder obtenir el rebut de la compra dels tiquets de metro
Faig un ús intensiu dels transports públics, molt especialment del Metro. Quan compro els bitllets, ho faig adquirint de cop 5 títols de transport T10, fet que em facilita agrupar la despesa en la meva comptabilitat.
El problema és que sovint -massa sovint- no puc incorporar-los a la comptabilitat com una despesa perquè no puc aconseguir el corresponent tiquet, a causa de problemes diversos de la màquina expenedora.
Si bé, la d'avui ha estat el primer cop que falla al 2010, durant l'any passat vaig deixar de comptabilitzar 20 bitllets T10 ja que en quatre ocasions va fallar. Sovint el problema ve donat perquè s'ha acabat el rotllo de paper. En una de les ocasions, a la parada de Sagrada Família vaig anar a queixar-me i em van dir que ja ho sabien però que no tenien més rotllos i esperaven que els en duguessin més de la central. La pregunta és: i a aquest funcionari que em va respondre no se li pot ocórrer de posar un paper enganxat amb cel·lo damunt la màquina indicant que en aquell expenedor no es podran obtenir rebuts? Mentre jo marxava, el senyor ni es movia i altres usuaris es dirigien a fer ús de la màquina.
En altres ocasions és la màquina la que falla. Avui, a Hospital Clínic, ha començat a expulsar una tirallonga de paper sense imprimir, tal com podeu veure a la fotografia adjunta. He avisat el personal tècnic. La noia que ha vingut -molt amable- es devia pensar que era jo que no en sabia: quan ha arribat de l'altra banda de l'estació ha vist que era la màquina i, en conseqüència, li calia una clau -que no portava- per a obrir-la. M'havia d'esperar que anés i tornés a l'altra banda de l'estació, i a més era improbable que m'ho pogués resoldre. Però no es podria fer a mà?
Suposo que podria anar a la seu corporativa de TMB amb els tiquets i demanar el rebut. De fet així m'ho van proposar. Però ja perdo prou estona cada cop... no en perdré encara més!
Anem ara a les conseqüències econòmiques. He fet un càlcul aproximat i m'ha sortit que aquesta manca de rebuts m'ha suposat una pèrdua de 50'24 euros en impostos.
Tot això és un problema de qualitat de servei, però també de compliment legal, de cultura interna, de control de les empreses proveïdores, i de responsabilitat social.
Per cert, la màquina portava la identificació INDRA 1294. Indra? De què em deu sonar aquest nom?
Nota: Cal destacar positivament que Transports Metropolitans de Barcelona és una de les primeres empreses públiques que va començar a gestionar la seva Responsabilitat Social.
Nota: apunt anterior on feia referència a un altre aspecte a millorar al metro: Demà cometré una il·legalitat, obligat pel Ministeri de l'Interior
Podeu votar els blocs preferits fins el 9 de setembre. Enguany, a banda de votar els blocs, també podeu valorar cada entrada publicada. Aquesta valoració (“M’agrada”) incideix en el resultat final, ja que cada cinc suposen un vot per al bloc. Clica la icona!
Faig un ús intensiu dels transports públics, molt especialment del Metro. Quan compro els bitllets, ho faig adquirint de cop 5 títols de transport T10, fet que em facilita agrupar la despesa en la meva comptabilitat.
El problema és que sovint -massa sovint- no puc incorporar-los a la comptabilitat com una despesa perquè no puc aconseguir el corresponent tiquet, a causa de problemes diversos de la màquina expenedora.
Si bé, la d'avui ha estat el primer cop que falla al 2010, durant l'any passat vaig deixar de comptabilitzar 20 bitllets T10 ja que en quatre ocasions va fallar. Sovint el problema ve donat perquè s'ha acabat el rotllo de paper. En una de les ocasions, a la parada de Sagrada Família vaig anar a queixar-me i em van dir que ja ho sabien però que no tenien més rotllos i esperaven que els en duguessin més de la central. La pregunta és: i a aquest funcionari que em va respondre no se li pot ocórrer de posar un paper enganxat amb cel·lo damunt la màquina indicant que en aquell expenedor no es podran obtenir rebuts? Mentre jo marxava, el senyor ni es movia i altres usuaris es dirigien a fer ús de la màquina.
En altres ocasions és la màquina la que falla. Avui, a Hospital Clínic, ha començat a expulsar una tirallonga de paper sense imprimir, tal com podeu veure a la fotografia adjunta. He avisat el personal tècnic. La noia que ha vingut -molt amable- es devia pensar que era jo que no en sabia: quan ha arribat de l'altra banda de l'estació ha vist que era la màquina i, en conseqüència, li calia una clau -que no portava- per a obrir-la. M'havia d'esperar que anés i tornés a l'altra banda de l'estació, i a més era improbable que m'ho pogués resoldre. Però no es podria fer a mà?
Suposo que podria anar a la seu corporativa de TMB amb els tiquets i demanar el rebut. De fet així m'ho van proposar. Però ja perdo prou estona cada cop... no en perdré encara més!
Anem ara a les conseqüències econòmiques. He fet un càlcul aproximat i m'ha sortit que aquesta manca de rebuts m'ha suposat una pèrdua de 50'24 euros en impostos.
Tot això és un problema de qualitat de servei, però també de compliment legal, de cultura interna, de control de les empreses proveïdores, i de responsabilitat social.
Per cert, la màquina portava la identificació INDRA 1294. Indra? De què em deu sonar aquest nom?
Nota: Cal destacar positivament que Transports Metropolitans de Barcelona és una de les primeres empreses públiques que va començar a gestionar la seva Responsabilitat Social.
Nota: apunt anterior on feia referència a un altre aspecte a millorar al metro: Demà cometré una il·legalitat, obligat pel Ministeri de l'Interior
Podeu votar els blocs preferits fins el 9 de setembre. Enguany, a banda de votar els blocs, també podeu valorar cada entrada publicada. Aquesta valoració (“M’agrada”) incideix en el resultat final, ja que cada cinc suposen un vot per al bloc. Clica la icona!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada