24.9.13

L'home que mentia per enfortir el seu vassallatge

La crisi de legitimitat de la política, en un context de greu crisi econòmica que ja afecta contundentment la societat, les famílies i, com a factor de crisi afegit, la definitiva desconnexió mentals de la majoria de catalans respecte al projecte espanyol, està provocant una sacsejada enorme de la qual sols en veiem l'inici.

A Espanya s'estan creant les condicions perquè l'ou de la serp eclosioni. Per sort formem part de la UE, amb uns aliats que ja comencen a sorprendre's de la tolerància i àdhuc connivència respecte a les manifestacions de caràcter feixista.

Però encara més preocupant que aquells que es mostren amb la indumentària feixista són els que pretenen aprofitar-se del context per a brandar la bandera contra la corrupció i per la transparència quan de fet tenen un comportament oposat a allò que prediquen i molt allunyat de l'aprofundiment democràtic que caldria.

Un exemple paradigmàtic és el del partit UPyD, que té una cangrena interna per les seves incoherències però que aprofita l'oportunitat del moviment de l'onada per treure'n algun benefici. I òbviament no tothom té la dignitat de reconèixer que les proclames públiques són un engany sinó que alguns prefereixen fer pinya a la seva líder messiànica sabent que tindran la merescuda recompensa.

Vull exemplificar a partir de la pròpia experiència el que dic. Em sorprenia que el líder d'UPyD a Catalunya, a qui conec personalment, no donés mai resposta a les preguntes, i que quan se sentia incomodat per qüestions que no podia respondre sempre acabés sortint per la tangent amb el seu recurs clàssic que el nacionalisme català és un cau de corruptes. També em va sorprendre que enmig d'una conversa de twitter normal i corrent qualifiqués de fill de puta a un interlocutor desconegut...

Davant aquesta sorpresa per la baixa qualitat política i ètica d'un dels candidats a la presidència de la Generalitat de Catalunya per part de l'unionisme espanyol, vaig optar per fer un article (Consulta al líder nacional d'UPyD 19.8.13) on li feia un seguit de reflexions i una pregunta que no ha merescut la seva resposta, igual que totes les altres fetes per twitter que solen acabar en el silenci, la fugida d'estudi o la desconsideració
Donat que ets una persona important dins UPyD, m'agradaria saber una mica millor com penses. Hi tinc curiositat. Donat que el teu discurs es queda en la simplicitat que la Constitució impedeix fer res, m'agradaria que em diguessis com es resol un conflicte entre legitimitat i legalitat. És a dir, si majoritàriment el poble de Catalunya demana poder votar sobre la seva pertinença a Espanya, no hi ha cap via possible? Reament creus que hem de girar cua, canviar el que pensem i acceptar que el nostre futur està ineludiblement dins de l'estat espanyol sense cap possibilitat real de canviar-lo a partir de les decions dels catalans? (sisplau, no em diguis que canviar la CE perquè a banda d'absurd és impossible!)
La deriva del personatge va a més. Amb les tergiversacions descarades sobre els arguments no en tenia prou i ara es dedica a mentir posant si cal en boca d'altres coses que no han dit. Fa un parell de dies m'ha tocat viure-ho personalment, dient i reincidint que jo he afirmat que Vargas Llosa és un feixista -cosa que no he fet- o expressant la següent falsedat que podeu veure en l'altre tuit:
22 de Set. dixit: Vargas Llosa és feixista. // Con 2 cojones

15h Y solo habla español "contra reembolso", si le pagan : Y además trabaja en RSC ahí queda eso."
El comentari que jo havia fet es refereria a la preocupació que mostra Vargas Llosa en un article a El País sobre el fet que la defensa de l'unionisme s'està deixant públicament en mans dels feixistes. Aquest és el meu tuit:
22 de Set. A base de negar i ocultar la realitat aq no canvia. Al VargasLlosa tb preocupa q la defensa unionisme és feixista

Entenent que en la rapidesa i redacció dels tuits es poden malinterpretar coses, vaig fer el següent tuit conciliador:
22 de Set. He dit q al VL li preocupa q la defensa unionisme és liderada per feixistes. Ho diu ell al País
22 de Set.  Hola , vull entendre q la mentida q dius és fruit d'un error de comprensió. Si és així no dubto q l'esborraràs
Lluny d'esborrar-lo, encara l'ha retuitejat, cosa que em desmereix la seva dignitat i capacitat moral per a exercir la política. Em costa d'entendre-ho. És una petita anècdota, però que al costat de moltes altres finalment ajuden a fer-se una idea de la categoria moral d'un individu que aspira a ocupar un lloc de representació popular. Mediocritat. La mentida conscient, repetida, amb ganes no de fer mal perquè no pot sinó de quedar bé amb aquells que li han de donar la poltrona. Vassallatge.
16 h El ja no es conforma a tergiversar o enviar tuits feixistes. Ara frueix posant falsedats en boca altres. T'estàs trastocant?
Encara vaig fer altres tuits sobre el tema:
22 de Set. Vargas Llosa ve a dir q hauríeu s'evitar els feixistes líderin la defensa de l'unionisme
22 de Set. I en això hi estic d'acord. Però per desmarcar-vos dels feixistes caldria que us en desmarquessiu clarament...