18.5.18

El Parlament Europeu demana explicacions per la “falta d’independència” dels informatius de RTVE mentre que observadors internacionals afirmen que TV3 es la televisió més plural d’Espanya

  • Dues notícies juntes fan un bon retrat de la situació: les males pràctiques de RTVE al costat de la pluralitat de TV3. 
  • Les dades mostren la realitat, la qual és diàfana: l’unionisme va dominar el temps de paraula a TV3 d’octubre a desembre, fet que hauria de molestar els independentistes per no respectar la seva majoria parlamentària.
  • Malgrat la realitat, la líder de l'oposició, Arrimadas, i el conjunt de Ciudadanos, en una carrera boja cap a posicions d'extrema dreta que evidencien el que fins ara han intentar dissimular, segueix creant fake news. 
  • Però van tant descontrolats que, un cop procamats els titulars apresos de memòria, per alguna banda treu el cap el que realment pensen. Arrimadas ha dit: ‘No pot ser que a TV3 puguin dir el que vulguin’. No els molesta TV3, els molesta el periodisme i la llibertat d’expressió.

El Parlament Europeu demana explicacions

La Comissió de Peticions del Parlament Europeu enviarà una carta al Govern central en la qual demanarà explicacions sobre les acusacions de “falta d’independència” dels informatius de Ràdio Televisió Espanyola (RTVE) així com la “preocupació” d’aquesta comissió per la situació actual de la corporació. La comissió de Peticions de l’Eurocambra ha traslladat així mateix aquesta petició a les dues comissions parlamentàries compe- tents -la de Llibertats Civils i la de Cultura
El representant de la Comissió Europea present en el debat parlamentari ha lamentat que l’executiu comunitari “no tingui competències” per intervenir ja que només pot fer-ho quan “està en joc la legislació europea”, i creu que aquest no és el cas. No obstant, ha recordat que la normativa europea sobre serveis i mitjans audiovisuals “està sent objecte de revisió” actualment i els canvis proposats per la Comissió, que encara han de ser aprovats pels Estats membres, exigeixen als països el compliment de la independència en els ens públics de radiodifusió, així com la pluralitat. (Font: AEC)

TV3 es la televisió més plural

El col·lectiu britànic Democracy Volunteers ha fet públic un informe en què valora el desenvolupament de la jornada electoral a Catalunya i, en les seves conclusions, lloa la cobertura feta per TV3, en contraposició a la dels mitjans espanyols, la qual titllen de “gens neutral”.

En primer lloc, el text, d’una vintena de pàgines, denuncia que l’estat espanyol els va impedir acreditar-se com a observadors. Els observadors subratllen, a més, que els diaris, les ràdios i les televisions d’àmbit estatal no van fer una cobertura neutral i “no van ajudar a reflectir de forma justa les diferents postures en les eleccions”. En concret, apunten que la premsa escrita van projectar, de forma intencionada i reiterada, una imatge negativa sobre els independentistes.

En aquest sentit, remarquen que la cobertura de la televisió pública catalana, líder d’audiència a Catalunya un any més, va ser la més proporcional i va donar veu, de forma equilibrada, tant als partidaris de la independència com als defensors de la unitat d’Espanya.

Per altra banda, un estudi del CAC conclou que TV3 va ser la cadena més plural l’1-O. L’estudi del Consell de l’Audiovisual de Catalunya indica que les televisions estatals públiques i privades van mostrar falta de pluralisme i no van destacar les notícies sobre la violència policial contra els votants [més info].

L’unionisme va dominar el temps de paraula a TV3 d’octubre a desembre, segons les dades de l’informe de pluralitat del Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

0 comentaris: