28.12.07
Llicències i responsabilitat
Responsabilitat Global utilitza en el seu ús diari programes informàtics amb la corresponent llicència (Windows, Office, antivirus) i també programari lliure.
Ho fem perquè considerem que el compliment legal forma part de la nostra responsabilitat professional. A banda de qualsevol debat sobre els programaris de llicència o de codi obert, volem fer una reflexió sobre certs productes de pagament que no donen el resultat que correspondria.
L’adquisició de programaris i maquinaris sempre requereix fer prèviament el ‘màster’ ja que és habitual que la confiança amb el proveïdor es vegi traïda per una mala informació. Malauradament, cosa que passa a moltes persones i especialment a molts autònoms, és difícil després queixar-se i aconseguir reconduir la situació pel temps que requereix fer aquestes gestions. N'hem patit enguany dos exemples:
a) Entre els programes de compra disposem del Business Contact Manager, el qual és un complement de l’Outlook que té la virtut que millorar la gestió dels contactes però que no t’expliquen que aquests contactes no els podràs sincronitzar amb la PDA, de manera que els canvis que facis a la PDA i els que facis en l’aplicatiu aniran divergint en dos universos sense punt de trobada...
b) La compra d’una PDA + telèfon també és una operació complicada si no ets un expert. En el nostre cas vam demanar un aparell que suportés més de 3.000 contactes. El producte que ens van vendre no satisfeia en absolut aquest requeriment ja que la lentitud era extrema. Finalment van accedir a canviar-lo, després de llargues negociacions.
Ho fem perquè considerem que el compliment legal forma part de la nostra responsabilitat professional. A banda de qualsevol debat sobre els programaris de llicència o de codi obert, volem fer una reflexió sobre certs productes de pagament que no donen el resultat que correspondria.
L’adquisició de programaris i maquinaris sempre requereix fer prèviament el ‘màster’ ja que és habitual que la confiança amb el proveïdor es vegi traïda per una mala informació. Malauradament, cosa que passa a moltes persones i especialment a molts autònoms, és difícil després queixar-se i aconseguir reconduir la situació pel temps que requereix fer aquestes gestions. N'hem patit enguany dos exemples:
a) Entre els programes de compra disposem del Business Contact Manager, el qual és un complement de l’Outlook que té la virtut que millorar la gestió dels contactes però que no t’expliquen que aquests contactes no els podràs sincronitzar amb la PDA, de manera que els canvis que facis a la PDA i els que facis en l’aplicatiu aniran divergint en dos universos sense punt de trobada...
b) La compra d’una PDA + telèfon també és una operació complicada si no ets un expert. En el nostre cas vam demanar un aparell que suportés més de 3.000 contactes. El producte que ens van vendre no satisfeia en absolut aquest requeriment ja que la lentitud era extrema. Finalment van accedir a canviar-lo, després de llargues negociacions.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada