1.7.14
Estrena oficial del documental 'Desmuntant Leonardo' sobre els misteris de Leonardo da Vinci
Fa un any i mig vaig fer públic que havia col·laborat amb el microfinançament d'una producció sobre l'origen de Leonardo da Vinci: 1.11.12 Microfinançament per a un documental sobre els misteris de Leonardo da Vinci.
Ara l'Institut Nova Història ens anuncia que el proper dia 11 es farà l'estrena oficial del documental 'DESMUNTANT LEONARDO'.
Reflexió publicada aleshores:
No estic segur de quina és la veritat històrica, però el que sembla evident és que la història tal com ens l'han explicat no se sosté gaire. Cal investigar a partir dels indicis que existeixen, i que semblen demostrar la catalanitat de Leonardo da Vinci. No és merament un interès històric sinó ajudar a entendre les claus de les grans ocultacions i falsificacions, els grans secrets d'estat, que ens poden ajudar a interpretar millor el nostre avui. Per això calen investigadors que siguin capaços de treure's del damunt tots els apriorismes que fan impossible una recerca rigorosa.
No n'hi ha prou amb acceptar amb gran estranyesa que la còpia de la Gioconda que es conservava al Prado, i acceptada recentment com a coetània i pintada al mateix taller junt amb l'original, se li hagués tapat el fons, que un cop descobert mostra una estranya coincidència amb el paisatge que envolta Montserrat. Si fos Montserrat, tot el misteri al voltant de la pintura més famosa del món s'hauria acabat, i també s'entendria perquè la còpia conservada a Castella va ser manipulada, com ho foren els escuts catalans que hi havia a tots els mapes de la descoberta d'Amèrica, curiosament modificades, o com foren destruïdes obres de literatura catalanes i obligades a traduir al castellà. Un historiador que no conegui el context i el que va passar especialment a partir del 1492 no tindrà la capacitat de fer les hipòtesis necessàries, que lògicament caldrà validar.
Descripció del projecte
Com pot ser que un dels més grans pensadors, pintors, escultors, filòsofs i enginyers, com fou Leonardo da Vinci, tingui una biografia tan confusa i se sàpiguen tan poques coses sobre la seva adolescència i la seva infantesa? Com pot ser que de la figura clau del Renaixement no es tingui una certesa total de la seva data de naixement, ni tan sols de qui fou el seu pare, la seva mare, ni d'on ni de qui va aconseguir el coneixement momunental que atresorà?
Podem acceptar que un camperol d'un petit poble d'Itàlia, fill d'una pagesa analfabeta i d'un notari, esdevingui un dels més grans pensadors del segle XV, i estableixi estretes relacions amb les corts, el Papa, Isabel d'Aragó, sigui un "familiar" de Cèsar Borja i, en definitiva, tingui com a armes familiars i personals les armes reials catalanes?
Podem acceptar tot això o, d'altra banda, fer el que hem anat fent fins ara; posar-ho en dubte, qüestionar-ho, buscar el "que, com, quan i per què", i fer que la història –la nostra història–, més enllà dels llibres, es mantingui viva i present en la nostra consciència i en la nostra vida.
És ben normal que els escriptors utilitzin l'escriptura i publiquin llibres i articles per divulgar un coneixement, un dubte sobre els nostres orígens. Nosaltres ho decidim fer sempre partint d'allò que ens apassiona: el cinema documental, les imatges.
D'aquesta manera, partint de múltiples entrevistes, gràfics, i seguint com a full de ruta els estudis d'en Jordi Bilbeny, ens endinsarem en la vida, orígens i secrets d'una de les figures claus de la humanitat: Leonardo da Vinci, establint i posant sobre la taula la seva relació amb la Casa Reial Catalana.
Ara l'Institut Nova Història ens anuncia que el proper dia 11 es farà l'estrena oficial del documental 'DESMUNTANT LEONARDO'.
Reflexió publicada aleshores:
No estic segur de quina és la veritat històrica, però el que sembla evident és que la història tal com ens l'han explicat no se sosté gaire. Cal investigar a partir dels indicis que existeixen, i que semblen demostrar la catalanitat de Leonardo da Vinci. No és merament un interès històric sinó ajudar a entendre les claus de les grans ocultacions i falsificacions, els grans secrets d'estat, que ens poden ajudar a interpretar millor el nostre avui. Per això calen investigadors que siguin capaços de treure's del damunt tots els apriorismes que fan impossible una recerca rigorosa.
No n'hi ha prou amb acceptar amb gran estranyesa que la còpia de la Gioconda que es conservava al Prado, i acceptada recentment com a coetània i pintada al mateix taller junt amb l'original, se li hagués tapat el fons, que un cop descobert mostra una estranya coincidència amb el paisatge que envolta Montserrat. Si fos Montserrat, tot el misteri al voltant de la pintura més famosa del món s'hauria acabat, i també s'entendria perquè la còpia conservada a Castella va ser manipulada, com ho foren els escuts catalans que hi havia a tots els mapes de la descoberta d'Amèrica, curiosament modificades, o com foren destruïdes obres de literatura catalanes i obligades a traduir al castellà. Un historiador que no conegui el context i el que va passar especialment a partir del 1492 no tindrà la capacitat de fer les hipòtesis necessàries, que lògicament caldrà validar.
Descripció del projecte
Com pot ser que un dels més grans pensadors, pintors, escultors, filòsofs i enginyers, com fou Leonardo da Vinci, tingui una biografia tan confusa i se sàpiguen tan poques coses sobre la seva adolescència i la seva infantesa? Com pot ser que de la figura clau del Renaixement no es tingui una certesa total de la seva data de naixement, ni tan sols de qui fou el seu pare, la seva mare, ni d'on ni de qui va aconseguir el coneixement momunental que atresorà?
Podem acceptar que un camperol d'un petit poble d'Itàlia, fill d'una pagesa analfabeta i d'un notari, esdevingui un dels més grans pensadors del segle XV, i estableixi estretes relacions amb les corts, el Papa, Isabel d'Aragó, sigui un "familiar" de Cèsar Borja i, en definitiva, tingui com a armes familiars i personals les armes reials catalanes?
Podem acceptar tot això o, d'altra banda, fer el que hem anat fent fins ara; posar-ho en dubte, qüestionar-ho, buscar el "que, com, quan i per què", i fer que la història –la nostra història–, més enllà dels llibres, es mantingui viva i present en la nostra consciència i en la nostra vida.
És ben normal que els escriptors utilitzin l'escriptura i publiquin llibres i articles per divulgar un coneixement, un dubte sobre els nostres orígens. Nosaltres ho decidim fer sempre partint d'allò que ens apassiona: el cinema documental, les imatges.
D'aquesta manera, partint de múltiples entrevistes, gràfics, i seguint com a full de ruta els estudis d'en Jordi Bilbeny, ens endinsarem en la vida, orígens i secrets d'una de les figures claus de la humanitat: Leonardo da Vinci, establint i posant sobre la taula la seva relació amb la Casa Reial Catalana.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada