En data de 31 d'agost de 2007 vaig enviar la carta certificada que adjunto a sota a l'empresa
Cobralia, Servicios Integrales de Recuperación. Mai vaig rebre'n resposta. La manca de resposta suposava que d'alguna manera la meva situació era incerta ja que en qualsevol cas podia rebre la consideració de morós.
COBRALIA, Servicios
Integrales de Recuperación
Benvolguts senyors,
He rebut el seu REQUERIMENT amb número de
referència 52212364H (COBRALIA.-TE2007023291), en referència a un suposat deute
amb la companyia Telefònica de 80,18€.
Els informo que es tracta d’un error ja que no
existeix cap deute per la meva part ni cap servei prestat per la companyia
telefònica. Per a més informació els detallo que:
- En data 18-08-05, vaig enviar un fax
a TERRA NETWORKS, seguint les instruccions donades per telèfon per
personal de la pròpia companyia, sol·licitant la BAIXA del servei.
- Al mes de setembre vaig rebre dues
trucades. Malauradament sembla que els tècnics no van poder entendre les
meves explicacions ja que incomprensiblement la trucada, feta amb
destinació a Catalunya, la feien persones que no tenien cap domini de la
llengua catalana. A més, tampoc cap sensibilitat ja que una senyora
senzillament ens va penjar el telèfon essent impossible cap altra
argumentació ni passar-nos a cap altre tècnic.
- Al mes de setembre també vaig rebre un
correu electrònic de la companyia. En data 08-09-2005 m’informen que “De
no hacer efectivo el pago en los próximos 10 (diez) días, nos veremos
obligados a suspenderle el servicio”. En data 14-09-2005 i veient que
potser no ha quedat clara la sol·licitud (?): “En resposta al seu correu,
els comunico que efectivament el compte de correu JMCMTG@teleline.es s'ha
de donar de baixa”. Cal fer notar que l’intercanvi d’informacions era
sobre si s’havia de donar de baixa o no i no se’m va indicar que hi havia
la intenció de facturar-me tot l’any següent.
- No s’ha fet cap ús del servei i aquest en tot cas va deixar de
prestar-se a 01-10-05. En data 01-09-05 vaig notificar a tota la meva base
de dades (clients, contactes) que el correu jmcanyelles@teleline.es havia
deixat d’existir. De fet, des del 01-08-05 no vaig fer servir aquesta
adreça per enviar cap correu (excepte els dirigits al servei de Teleline
amb l’únic objectiu de facilitar la identificació). Per tant, aquest és un
servei que no va arribar a prestar-se pròpiament. És sorprenent que les
advertències de la Companyia anessin totes en la línia de “donar de baixa
el servei” quan això és el que efectivament estava jo demanant.
Finalment, els vull fer notar que tinc molt
d’interès en aquest judici, en el qual allò que caldrà aclarir no és si s’ha de
pagar per un servei efectivament no prestat i del qual, a més, em vaig donar de
baixa d’acord amb les especificacions indicades, sinó que del que haurem de
parlar és de la capacitat de la Companyia Telefònica i les seves filials de
complir amb el marc legal vigent i especialment el que l’obliga a estar en
condicions de prestar el seus serveis en llengua catalana.
Una última indicació, en aquest cas respecte a
COBRALIA. Enviar una carta d’aquest tipus sense certificar ho considero d’una
baixa professionalitat. En tot cas, els volem demanar que d’acord amb la
legislació vigent, en endavant, se’ns adrecin en llengua catalana, ja que la
relació que COBRALIA manté amb el sotasignant és només en virtut del fet de ser
una empresa subcontractada per Telefònica, amb la qual vaig demanar de ser atès
en català. Com que vostès són una empresa subcontractada, no essent de la meva
incumbència el país on tinguin la seva seu o oficines, han de mantenir amb
aquest client les mateixes condicions, ja que altrament no estan complint el
marc legal vigent, de la qual cosa els informo.
Josep Maria Canyelles i Pastó
Document d’Identitat ...
Carrer ...
08800 Vilanova i la Geltrú
Catalunya
Vilanova i la Geltrú, 31 d’agost de 2007
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada