8.2.15

El Bizbarcelona aposta per incrementar la presència de petites i mitjanes empreses

Aquest dijous vaig estar a l'acte de presentació del BizBarcelona. La cinquena edició del saló per a emprenedors, pimes i autònoms se celebra els dies 1 i 2 de juliol al recinte de Montjuïc. Enguany ha apostat per incrementar la presència de petites i mitjanes empreses.

A l'edició de l'any passat vaig participar-hi ajudant a organitzar una acció per a microempreses i també per a exposar com l'RSE pot suposar un element diferenciador i de desenvolupament d'un model d'empresa sostenible: microempreses socialment responsables al BIZ Barcelona.

Veient la magnitud i possibilitats de l'esdeveniment, m'agradaria poder aportar-hi alguna cosa més i treure'n el millor profit per a l'RSE. Estic convençut que l'RSE ha d'estar allà on es parla d'empresa, on es parla d'emprenedoria, on s'ofereixen recursos i es mostren àrees d'innovació per a les empreses. De vegades, des de l'RSE tenim el risc d'inventar-nos espais al marge del mainstream de la vida empresarial, i és just allà on hem de ser. I crec que el BizBarcelona té un potencial al qual no hem de renunciar.

L’edició d’aquest any vol transformar Bizbarcelona en una plataforma de dinamització econòmica més transversal perquè pimes i autònoms se sentin més representats en aquest certamen, que en només quatre edicions s’ha convertit en l’esdeveniment de referència per al món de l’emprenedoria del país. La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha destacat que el certament contribueix a augmentar la competitivitat de les empreses, un fet necessari per assolir el repte prioritari de generar ocupació i garantir la qualitat de vida dels ciutadans.

Bizbarcelona 2015 es vertebrarà al voltant de dues noves zones temàtiques. L’espai “Bizempren”, centrat en els emprenedors, servirà perquè aquests puguin trobar solucions per encaminar els seus projectes empresarials. L’àrea oferirà iniciatives de cotreball i incubadores de negocis. També hi haurà una zona per donar visibilitat a les franquícies o a negocis que estan en perill de tancament i busquen inversors. A l’àrea “Bizpimes” es donarà una resposta més gran a les necessitats de les petites i mitjanes empreses amb un mercat de finançament específic per a pimes.

L’any passat Bizbarcelona va aconseguir 12.320 visitants i va permetre més de 1.700 contactes entre emprenedors i representants d’entitats inversores. El saló el promouen l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Caixa, la Diputació de Barcelona, PIMEC i la Cambra de Comerç de Barcelona. Font