- Josep Maria Canyelles ha intervingut aquest matí dins la Jornada Tendèncias de Consum i Oportunitats de Negoci, que ha tingut lloc a València organitzada per la Cambra de Comerç i la Generalitat Valenciana.
Avui ha tingut lloc l'onzena edició de la jornada Tendències de Consum i Oportunitats de Negoci, un espai per al debat i la reflexió a l'entorn de com ha evolucionat el consumidor i com ha modificat els seus hàbits de consum i el seu comportament de compra.
La primera ponència ha estat la intervenció de Josep Maria Canyelles, que ha desenvolupat al llarg d'una hora una reflexió sobre com el sector detallista pot aplicar la responsabilitat social. L'expert en RSE ha expressat els arguments a partir d'una gran diversitat d'exemples que ha anat mostrant, amb el focus posat en el comerç. Canyelles ha acabat explicant que la construcció de territoris socialment responsables també pot ser una oportunitat per a facilitar que l'RSE sigui rellevant en el territori i fins i tot puguem fer dels valors responsables i sostenibles un atribut de la pròpia marca de territori.
Entre les moltes empreses que ha citat Canyelles podem ressaltar BonPreu, la Fageda, Granel, Sweet Centre, Taxis Igualada, KH Lloreda, Cafès Novell, Probike, i molts altres exemples per anar desgranant els arguments, per a permetre visualitzar com l'RSE forma part dels models d'empresa i que no es confongui amb enfocaments col·laterals o filantròpics. Ha donat algunes referències sobre com aplicar metodològicament l'RSE i sobre l'amplitud del concepte, que integra cinc grans vectors respecte als impactes de l'empresa. Així mateix, ha volgut connectar el sentit de l'RSE amb la gestió de la complexitat, i la necessitat que sigui transversal dins l'organització, Així, l'RSE no solament permet anticipar-se als riscos i aprofitar les oportunitats generant confiança sinó que també suposa un gran inductor del canvi.
Tot seguit ha tingut lloc la segona ponència, on Fidel García, de la Direcció General de Comerç i Consum, ha parlat d'eficiència energètica i sostenibilitat: una oportunitat per al comerç i César Aliaga, d'ITENE (Institut Tecnològic de l'Embalatge, Transport i Logística) ha presentat el Projecte Green Commerce. La gestió mediambiental del comerç.
Després de la mitja part, ha intervingut Jorge de Francisco, d'IKUSMER, l'observatori basc del comerç, que ha posat molts exemples tant bascos com d'arreu del món de comerços singulars, en tant que aportacions de la venda experiencial per al consumidor. La jornada s'ha tancat amb un taula rodona per a compartir experiències, on s'han presentat KM.0. Punt de Gust i Encicle Bicimissatgers.
La jornada ha estat inaugurada per José Vicente Morata, president de la Cambra de Comerç de València i del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, i per Natxo Costa, director general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana. També ha intervingut el president de la Comissió de Comerç Interior de la Cambra de Comerç de València i President IVEFA, José Bernardo Noblejas.
Des de l'any 2003 aquest esdeveniment ha esdevingut el referent entre el retail valencià, amb la participació de més de 1.000 persones a llarg d'aquests anys on 52 professionals experts en el comportament del consumidor i la distribució comercial detallista ha tractat temes emergents. A cada edició hi participen professionals de reconegut prestigi, experts en temes innovadors i incipients.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada