3.6.07
Fer negocis amb menors
Una caixa, l'antic Crédit Lyonnais, llança a França una targeta de dèbit per a nens i adolescents des dels 12 anys, pensant a captar els més de 2.000 milions d'euros que circulen per les butxaques dels menors de 15 anys.
Igual que les estratègies basades en la Base de la Piràmide adreçades a col·lectius amb baix poder adquistiu, les estratègies anomenades d'oceà blau cerquen espais completament verges a la competitivitat salvatge.
Si per a desenvolupar activitats comecials en la Base de la Piràmide, les empreses estan descobrint que cal actuar amb un elevat sentit de la responsabilitat social, també caldria plantejar-ho en el context dels menors de les societats opulentes.
Quan alguna empresa entra en un nou segment o context, altres s'hi afegiran de seguida. DEE fet, un altre banc, el Crédit Agricole, prepara, també, una gran campanya per atraure els joves. La targeta serà de dèbit, i facilitarà fer pagaments per a comprar l'hamburguesa, l'entrada del cinema o de la discoteca. Ben segur que les empreses d'aquests sectors, com McDonalds, de seguida també hi veuran una oportunitat per a guanyar i fidelitzar clientela.
Amb aquest pas, s'està esquerdant un nou mur en la mercantilització de la vida pública ja que els menors augmentaran la poca consideració del valor del diner, amb una despesa més fàcil, i qui sap si amb un control menor, alhora que marcarà una nova diferenciació entre joves amb targeta i sense. Un nou repte per a l'educació del joves.
Notícia al Periódico
Igual que les estratègies basades en la Base de la Piràmide adreçades a col·lectius amb baix poder adquistiu, les estratègies anomenades d'oceà blau cerquen espais completament verges a la competitivitat salvatge.
Si per a desenvolupar activitats comecials en la Base de la Piràmide, les empreses estan descobrint que cal actuar amb un elevat sentit de la responsabilitat social, també caldria plantejar-ho en el context dels menors de les societats opulentes.
Quan alguna empresa entra en un nou segment o context, altres s'hi afegiran de seguida. DEE fet, un altre banc, el Crédit Agricole, prepara, també, una gran campanya per atraure els joves. La targeta serà de dèbit, i facilitarà fer pagaments per a comprar l'hamburguesa, l'entrada del cinema o de la discoteca. Ben segur que les empreses d'aquests sectors, com McDonalds, de seguida també hi veuran una oportunitat per a guanyar i fidelitzar clientela.
Amb aquest pas, s'està esquerdant un nou mur en la mercantilització de la vida pública ja que els menors augmentaran la poca consideració del valor del diner, amb una despesa més fàcil, i qui sap si amb un control menor, alhora que marcarà una nova diferenciació entre joves amb targeta i sense. Un nou repte per a l'educació del joves.
Notícia al Periódico