2.2.23

El canvi climàtic i els reptes socials van sumant rellevància per als CEO

La 26a Enquesta Mundial de CEO, elaborada per PwC a partir de l'opinió de 4.410 màxims executius de 105 països expressa en termes generals pessimisme i cautela, i majoritàriamet es considera que cal reinventar les empreses per garantir-ne el futur.

Em sembla interessant, des de la perspectiva de la responsabilitat social (RSC) que situïn com a prioritats ajustar costos però sense tocar la feina ja que no es preveu tocar l'ocupació (60%) ni la remuneració dels seus empleats (80%). 

També és significatiu que el 40% creu que les empreses deixaran de ser viables en menys de 10 anys si no canvien. Això ve donat pels desafiaments de la propera dècada: el 56% assenyala el canvi en els hàbits de comportament dels consumidors, el 53% la nova regulació (70% en el cas dels CEO espanyols), el 52 % la manca de talent i el 49% la disrupció tecnològica.  

Sobre el canvi climàtic, el 65% dels CEO ja han posat en marxa, o estan en procés de fer-ho, iniciatives per reduir les emissions de carboni de les seves companyies i el 61% estan innovant en productes i processos més ecològics.

I sobre l'abordatge de reptes socials, no és menyspreable el percentatge de CEO que col·labora amb grups d'interès no per crear negocis sinó per abordar temes socials, ja sigui amb governs, institucions acadèmiques i ONG. com també amb altres empreses, emprenedors o consorcis industrials.