11.7.12

Males pràctiques comercials

Benvolguts,
Benvolgudes,

Com a client seu, acabo de rebre (11-07-12, 20:21) una trucada telefònica que em parlava en nom de GasNaturalFenosa per a indicar-me que no disposava d'algun servei de manteniment. M'agradaria saber si aquesta suposada acció comercial prové de la seva companyia o fan un ús fraudulent del nom de GasNaturalFenosa.

La trucada procedia del número 32410000 (sic) i segons m'han indicat es tracta d'una plataforma situada a Valladolid.

La tècnica que m'ha atès no només no entenia la llengua catalana sinó que la seva actitud era prou arrogant com per penjar el telèfon quan li estava demanant en castellà que volia formular una queixa, després de comprovar que no ens enteníem en la llengua del país i d'explicar-li en castellà que no era el client el qui estant a casa seva havia de canviar de llengua.

És possible que es tracti d’un cas individual però sigui com sigui, seria estrany que una empresa proveïdora de GasNaturalFenosa no hagi establert els mecanismes adients per a atendre correctament la clientela.

Si aquesta plataforma és una empresa subcontractada per GasNaturalFenosa ha d’atendre els mateixos requisits que cada client té amb GasNaturalFenosa, com per exemple el de la tria lingüística. No és ja un tema comercial i de Responsabilitat Social sinó d’estricte compliment de la llei. I la ubicació de l'empresa proveïdora no té absolutament res a veure, com si des de Valladolid no es pogués atendre un client en anglès, en català o en francès!

Per això, els demano

a) Confirmació de si efectivament aquesta empresa feia la seva funció en nom de GasNaturalFenosa;
b) En cas que sigui així, que em puguin indicar com queden recollits els aspectes referents al tracte lingüístic en el contracte de GasNaturalFenosa amb l’esmentada plataforma, per tal de comprendre millor si la seva responsabilitat és estrictament legal o també contractual.

Estic segur que no em defraudaran en absolut en l’alta consideració que com a empresa els tinc.

Moltes gràcies,

Josep Maria Canyelles i Pastó