24.7.08

Responsabilitat lingüística de les empreses

Us aportem aquest article publicat per la Falca, del Centre de Normalització Lingüística de Reus, en el qual aborden el concepte de la Responsabilitat Social de les Empreses en la matèria lingüística i recomanen el web de Responsabilitat Global.

Responsabilitat lingüística de les empreses

Cada vegada més sentim parlar de la responsabilitat social de les empreses (RSE). Molt sovint associem aquesta expressió a la idea de col·laboració en la defensa mediambiental o dels drets humans.

Però la RSE és més que això. Representa una nova manera d’entendre el paper de l’empresa en la societat d’avui. Davant la complexitat de les relacions econòmiques i el paper determinant de les empreses en el fenomen de la globalització, la RSE planteja la conveniència d’involucrar totes les parts interessades: proveïdors, clients i públic, treballadors, administració i entitats en
un procés de diàleg, en què s’identifiquin i potenciïn els interessos comuns a totes elles.

El territori, la societat, la cultura, determinen també aquests interessos. Així, per a les empreses de l’àmbit català, la llengua, la necessitat de promoure’n l’ús, és un valor específic de la responsabilitat social. Un valor compartit per tothom però que no ha estat incorporat plenament, encara, en la dinàmica empresarial. Coneixem empreses implicades en la RSE. Anualment presenten el triple compte de resultats: econòmic, mediambiental i social.

¿Podrem trobar-hi aviat dades sobre parelles lingüístiques constituïdes, treballadors que han après català, ús del català en l’atenció al client, en les comunicacions i en els productes, i col·laboració amb entitats de defensa de la llengua? ¿Empreses, administracions i entitats, ens organitzarem per ser un territori socialment, i lingüísticament, responsable?

Més informació sobre la RSE:
http://www.responsabilitatglobal.com/
www6.gencat.cat/llengcat/liu/39_607.pdf


Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS