28.11.23

L'experiència de client a Amazon recorda a Larra: "torni vostè demà!"

  • La famosa cita de Larra, "vuelva usted mañana", no es només pròpia de les Administracions Públiques. El monstre de la venda en línia també excel·leix en mala pràctica respecte a la clientela per culpa de la burocratització. 
  • L'ODS 16, que demana a les Administracions Públiques que siguin eficaces, hauria d'ampliar-se a certes companyies!

Jo no compro mai per @amazon però mon fill m'hi va comprar una cosa. És una mica desastre el funcionament, oi? Havia de rebre el paquet avui, però es va avançar a ahir sense que ningú del despatx pogués donar el codi. Avui he informat del codi la gent del despatx, han vingut i el codi ja era un altre, que han enviat una estona abans, però jo no l'he vist perquè estava intervenint en un acte. 

El repartidor ha introduït el codi antic tres cops i se li ha bloquejat l'aplicació. Arribo al despatx i m'identifico davant el repartidor i em diu que no m'ho pot donar encara que ja li brindo el nou codi perquè l'aplicació ha quedat bloquejada per seguretat. Molt amablement truca a @amazon i defensa que no té sentit que estiguem ell i jo davant per davant i que jo em pugui identificar i que no em pugui lliurar el paquet.

Tant el repartidor com jo hem sentit la impotència de l'absurd, d'una organització regida per l'aplicació, és a dir, per la burocràcia, on el sentit comú ha desaparegut davant d'un algoritme. Ha estat impossible parlar amb cap superior del contacte d'Amazon. Esperem que la intel·ligència artificial algun dia pugui imposar el sentit comú davant la intel·ligència limitada del dissenyador de l'algoritme.

Diuen que demà tornarà per tercer dia el repartidor. Mal servei, més costos, més impacte en mobilitat. Cap ganes de repetir l'experiència amb @Amazon. D'això en deien l'experiència de client, oi? El patiment de client!

A Twitter: https://twitter.com/jmcanyelles/status/1729521047840473102

Diuen que les compres en línia fetes durant el divendres boig, aquest de final de novembre, tenen un retorn de productes proper al 50%, dada que impacte de manera directa a Amazon i que converteix en insostenible el model vinculat a aquest esdeveniment de foment de la compra impulsiva. Entre els paquets que retornen per compra impulsiva i els que retornen per mala gestió del repartiment, no sé si estan gaire optimitzats aquests!