9.7.18

Havas revela la naturalesa contradictòria dels compradors


Un nou estudi de Havas, The Meaningful Shift, descobreix alguns problemes globals profundament contradictoris sobre els compradors d'arreu del món
 
L’estudi de 12.000 persones en 32 països explora les actuals tensions globals entre l’amor per les compres i la propietat, per una banda, i el desig de fer el correcte pel planeta i les persones que l’habiten, per l'altra. 
 
Els consumidors busquen un equilibri entre la culpa i el plaer. La majoria dels enquestats diuen que comprar coses noves els fa sentir bé, i no obstant això el 61% s’esforça per consumir menys. Gairebé la meitat dels millennials admeten que de vegades se senten culpables per les coses que compren.

La majoria dels enquestats estan convençuts que poden tenir més influència en la societat com a consumidors que com a votants, i que poden fer servir aquest poder per influir en qualsevol cosa. 
 
Avui en dia, al voltant de la meitat de nosaltres estem fent un esforç per comprar més productes que donen suport bones causes. El 43% dels millennials diuen que sovint compren o es neguen a comprar un producte basat en els valors expressats per l’empresa o en activitats sociopolítiques.

Sovint, comprar amb més cura es tradueix en comprar menys. Gairebé dos terços de la mostra mundial intenten consumir només el que realment necessiten. És un canvi brusc de dècades de consum ostentós i d'anar de compres fins al cansament. I és una tendència global, amb nivells d’acord majoritari en 30 dels 32 mercats estudiats. 
 
Això contrasta amb el fet que més del 47% creu que una economia sana requereix un alt nivell de despesa dels consumidors i, a més, el 38% creu que gastar menys destruirà llocs de treball.

D’altra banda, la majoria dels enquestats s’esforcen per consumir de forma més responsable, ja sigui comprant menys, tenint més en compte l’impacte ecològic d’un producte o donant suport a les marques que marquen una diferència positiva en el món. 
 
No obstant això, la gent està buscant simplificar les compres. El 63% dels millennials sovint desitgen que sigui més fàcil decidir quin producte comprar, i al voltant de la meitat de la mostra mundial admet sentir-se aclaparat per les opcions de productes al supermercat. Al voltant de 4 de cada 10 millennials diuen que tenir múltiples opcions per a un producte en particular els estressa.