10.5.23

Els negocis familiars turístics amb propòsit empresarial estaran més ben preparats per captar talent i clientela, segons Canyelles

  •  Capacitació Turística: Millorar la responsabilitat empresarial i territorial
  • Els establiments turístics de la CETS de l’Alt Pirineu segueixen treballant per implantar estratègies de responsabilitat social en les seves empreses

Josep Maria Canyelles abordant com gestionar l'RSE des dels negocis turístics familiars.

La tercera sessió del curs de millora de la sostenibilitat en empreses turístiques s’ha fet avui des del Refugi de la vall de Siarb a Llagunes amb Josep Maria Canyelles, especialista en aquest àmbit. En la sessió s’ha introduït, a partir del debat i experiència de les empreses participants, què és la responsabilitat social i com pot introduir-se en les empreses turístiques.

S’ha posat èmfasi en la responsabilitat laboral i en els reptes que representa motivar el personal i traduir els valors dels propietaris en valors empresarials en els quals els treballadors se sentin identificats. Davant d’això s’han debatut diferents estratègies que podrien aplicar-se per aconseguir una major implicació i complicitat amb els treballadors. Una de les claus és tenir clar quin propòsit social mou les empreses, que sigui real i no només una qüestió de màrqueting, i com aquest es pot transmetre a clients i treballadors.


El curs el promou Sobirà Dinamic, l’Agència de Desenvolupament Local del Pallars Sobirà formada per l’Ajuntament de Sort i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà. Aquest s’emmarca en el grup d’actuacions previstes al Pla d’acció de la Carta Europea de Turisme Sostenible de l’Alt Pirineu, impulsat des del Parc Natural de l’Alt Pirineu, conjuntament amb els ens locals i les associacions professionals turístiques del territori, i està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local. 

Font: www.sort.cat