7.7.07

L'exemplaritat com a primera mesura


Hem defensat en diferents moments que la primera actitud i capteniment de l'administració pública ha de ser l'exemplaritat. No s'hi va a regular i a sobreregular si el propi sector públic no està disposat a complir o si senzillament no pot mesurar en la seva pròpia pell la complexitat d'allò que ha normativitzat.


Per això, valorem com a positiva la notícia segons la qual la temperatura de les dependències de l'administració pública no podran baixar de 24° a l'estiu. El Govern central vol "donar exemple" en la batalla contra el malbaratament energètic, en una mesura que permetrà estalviar un 10% d'electricitat.


La mesura del Govern segueix la mateixa línia marcada fa poc per la Generalitat, que va fixar al principi de l'estiu aquest límit en els 25 graus per a les seves instal.lacions.


Solament l'impacte energètic, donades les dimensions que té el sector públic, ja tindrà un efecte rellevant. Però a més, l'impacte sobre les actituds de les persones i de la resta d'organitzacions també s'haurà de fer notar. Aquestes mesures acaben generant una lògica que a la llarga és més efectiva que la normativització, ja que malgrat la major lentitud inicial acaben desvetllant actituds sensibles de les persones que tenen un efecte més sostenible.


Benvingudes siguin les exemplaritats en aquelles mesures en què puguem imaginar que el seu efecte sigui més potent que la regulació. Ep... i si cal regulació en algun camp, encara major dosi d'exemplaritat, amb major motiu!