- Respon.cat ha volgut mostrar que les pimes també gestionen la responsabilitat social amb un gran sentit de compromís cap a la societat
- Les pimes que van començar a gestionar la responsabilitat social segueixen fent-ho de manera molt majoritària. L’efecte de la crisi ha estat limitat en la gestió de la Responsabilitat Social en aquelles empreses que tenien un compromís fort.
- Durant l’acte es va anunciar la convocatòria d’uns Premis d’RSE i el llançament d’un nou programa RSE.Pime.
Amb aquesta iniciativa s’ha volgut reconèixer el paper actiu i compromès que porten a terme les empreses petites i mitjanes en matèria de responsabilitat social. Les vint empreses recullen una gran diversitat, de sectors, de territori, de dimensions, de propietat, o d’antiguitat. De cada empresa s’ha elaborat una fitxa, i tota la publicació es pot consultar al web de Respon.cat. Les empreses reconegudes són: Agromillora, Apropa Cultura (L’Auditori), ARP Catalonia, Fundació Ave Maria, Hotel Can Borrell, Coral Transports & Stocks, Granel, Hidrocolor, Isidro Torras, Raspalls tècnics, Restaurant La Cucanya, Pastisseria Artesana La Granja, Llagurt, MónNatura Pirineus (Fundació Catalunya – La Pedrera), Montajes Rosec, Poltank, René + que electrodomèstics, Escola Sant Gervasi, Serrat Agrocuina, Taxis Igualada, i Vallformosa.
Santacreu va anunciar que per al 2015 Respon.cat convocarà uns Premis d’RSE que reconeixeran el que fan tant les empreses grans com les pimes, i que també es portaria a terme una nova edició del programa RSE.Pime amb la voluntat de fer-lo anualment per facilitar que moltes més empreses petites i mitjanes es vagin incorporant a la gestió de l’RSE. Finalment va obrir les portes de Respon.cat a totes les empreses interessades, ja sigui per fer-se’n membres o per participar-hi.
Segons Puig, en moments de rigor pressupostari cal posar en valor les empreses que gestionen l’RSE, ja que donar-los suport és apostar per la reinversió i creació de riquesa, de manera que l’RSE contribueix a la recuperació econòmica. Iniciatives com Respon.cat ens fan pujar l’orgull reputacional de les empreses i la il·lusió col·lectiva com a país.
El compromís de les pimes cap a la societat es manté sòlid
Més d’un centenar han mostrat en quin estat es troben respecte a l’RSE i els resultats parlen clar amb uns resultats altament positius ja que un 95% de les pimes que han participat en programes segueixen gestionant l’RSE, cadascuna amb diferents graus d’intensitat, és a dir que solament en una de cada 20 s’ha produït un abandonament de l’interès per l’RSE. I dues de cada tres (66%) han progressat, ja sigui una mica o molt.
Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha explicat que les raons més adduïdes per haver progressat en RSE són el desenvolupament de valors corporatius (42,2%) i la valoració per part de la clientela (28,4%), mentre que quan no s’ha progressat sovint ha estat per limitacions econòmiques però gairebé mai s’ha produït una pèrdua de l’interès directiu.
Respon.cat és un organisme que vol implicar les empreses i les organitzacions empresarials més compromeses amb la Responsabilitat Social, amb l’objectiu de promoure un salt qualitatiu i quantitatiu de l’RSE a Catalunya. És un projecte de país vinculat a la competitivitat sostenible de les empreses, que focalitza l’RSE com a factor estratègic i cultural de les empreses.
- Accés a la Publicació que recull vint casos de pimes amb bones pràctiques d’RSE
- Accés als resultats: Publicació_enquesta_pimes_RSE_Respon.cat
- Web de Respon.cat: www.respon.cat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada