4.5.13

Pepsi usa Pep Guardiola contra Mourinho en una campanya publicitària



La campanya 'Pep Sí, Mou No' inunda l'Argentina

Tant els projectes futbolístics com el caràcter personal de Guardiola i Mourinho són extremadament distants. Els dos entrenadors marquen dues maneres d'entendre el futbol i la vida.



Un de cada banda de la península ibèrica. Català un i portuguès l'altre, les seves vides s'han anat trobant. Al Barça tots dos inicialment. I enfrontats, després, representant respectivament el Barça i el Madrid, la màxima expressió de la rivalitat: rivalitat entre entrenadors, entre clubs, entre nacions. Pep n'ha sortit com el gran vencedor. I amb la ironia que suposa que Mou hagi hagut d'enfrontar-se aquest darrer any i també hagi perdut la lliga contra Tito Vilanova, a qui va posar literalment el dit a l'ull i va menysprear.

Aquesta rivalitat esportiva -i de moltes altres coses- ha estat observada -i visucda intensament- arreu del món. I és motiu d'anàlisi, de crítica, de presa de posició... Però ara a l'Argentina han anat més enllà i una marca, Pepsi, ha aprofitat per fer una campanya.

Pep Guardiola ha fet aquests dies una ronda de conferències per l'Amèrica Llatina, i la filial argentina de Pepsi ha aprofitat la visita de Guardiola al país per a una campanya publicitària, que té d'eslògan 'Pep sí, Mou no'.

La campanya es basa en les disputes entre l'ex-entrenador blaugrana i el tècnic del Reial Madrid, i ha inundat l'Argentina amb frases com ara: 'El truquen per a fer conferències: Mou no, Pep si'; 'Va revolucionar el futbol: Mou no, Pep si'.

Nota: he escrit diversos articles sobre el Barça i sobre esport en general. Aquests dos que mostro tot seguit són els més aprofundits. I el primer fa referència precisament als dos estils tan diferents.