Les xarxes socials són tot un repte per a les empreses que veuen afectada la seva reputació i credibilitat. N'hem parlat sovint: moltes encara no saben moure's per aquesta nova realitat comunicativa i saben concebre-la com un espai d'aprenentatge, de diàleg i de creació de confiança.
Algunes grans empreses senzillament giren la mirada vers una altra banda o, en el pitjor dels casos, procuren tallar la conversa, tancant el bloc, esborrant continguts...
Aprendre a moure's en aquest nou context no pot dependre merament d'un professional de les tecnologies i la comunicació que hi vagi intervenint. És un tema molt més transversal ... i estratègic.
Fa un mes vaig escriure: Ferran Rodés, vice-president del grup Havas, parla de "La comunicació i les marques al segle XXI". Ens va explicar que [...] sols un 33% de les marques aconsegueixen connectar. El gran canvi és amb Internet, que esquerda aquesta confiança. I per sorpresa és el mes feble, el consumidor, qui comença a usar internet, i les marques triguen anys, cinc, o algunes encara no han reaccionat. El primer que fan es crear xarxes, intercomunicar-se, cosa que no havia passat mai. A mes, el consumidor crea els propis mitjans, les xarxes socials, etc, i el consumidor imposa noves regles. El nou amo és el consumidor. I com que jo mano ara m'haureu d'explicar qui sou perquè us faci confiança, es la transparència, i ara cal Talk, Think & Trust.
La manera com et mous a les xarxes diu molt de tu, del teu "caràcter corporatiu". I això afecta tant a grans empreses com pot afectar a organitzacions no lucratives. De fet, ho vam patir personalment amb una organització com Greenpeace, que va arribar a censurar intervencions que li eren incòmodes, incomplint el seu propi codi ètic: Rèplica a Greenpeace // Réplica a Greenpeace
La pressió popular frena la censura sobre el blog de la nena que denuncia els menús escolars
Aquest dijous, una professora va comunicar a la nena que havia de deixar de fotografiar el menjar, tal com recull l'última entrada en el seu blog. De fet, l'ajuntament de la seva ciutat, Argyll and Bute, havia decidit censurar-li el blog. Al cap d'unes hores, però, la pressió popular ha fet revocar la decisió del consistori.
La repercussió del blog, que ha obert un debat sobre l'alimentació saludable a les escoles, ha aixecat un rebombori considerable a la premsa britànica, fins al punt que alguns mitjans han arribat a qüestionar les empreses de càtering del país. Aquest punt hauria sigut el detonant per tancar el blog, una decisió que l'ajuntament finalment ha desestimat per evitar la censura.
Tot un èxit a la xarxa
Gairebé tres milions de persones ja han visitat el blog 'NeverSeconds' en un mes i mig. Amb l'ajuda del seu pare, Martha Payne s'ha dedicat a fer fotografies dels menús que rep a la seva escola, acompanyades de valoracions tant de la baixa qualitat culinària del menjar com del nivell poc saludable dels aliments. En el blog s'hi pot observar com, sovint, els menús es basen en aliments fregits, i les amanides i les verdures tenen una presència escassa. La nena també es queixa de la poca quantitat de menjar que se'ls serveix, i en un dels comentaris lamenta: "Estic en procés de creixement, i necessito estar concentrada (a l'escola) tota la tarda, i no puc fer-ho amb només una croqueta".
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada