22.4.12
El MIT i els seus avions de doble cos: el futur dels vols comercials?
Els avions també es reinventen ... ja
s'estan realitzant prototips a escala 1/11 per avaluar la viabilitat de
la seva producció... estalviaran un 70% en combustible... !
No es tracta d'avions siamesos ni d'un que s'ha passat amb les mones de Pasqua. L'últim projecte d'aquesta fàbrica d'idees per al futur que és l'Institut Tecnològic de Massachussets, en comandita amb la NASA, és un avió amb cabina en amplada XXL, el que unit a puntuals canvis en el disseny li permetria duplicar el passatge amb un cost de combustible similar al 30% d'un avió convencional actual.
La pujada dels carburants li costarà aquest any 40.000 milions de dòlars més que l'any passat a les aerolínies. Alguna cosa cal fer. I al MIT s'ho han pres seriosament.
Canvis de disseny i estructurals en un avió com el de la fotografia sobre aquestes línies podrien afavorir aquest propòsit. D'una banda s'amplia l'amplada de la cabina, amb el que sembla que estem contemplant un parell d'avions units. Aquest augment del fuselatge permet una reducció de la superfície de les ales.
Un altre punt important que varia és la inclusió dels motors no sota les ales sinó en la part posterior, a la cua, el que proporcionaria un millor empenta en dirigir el raig just en el vector de direcció de l'aparell. Si us fixeu en el morro de la cabina observareu que està aixecat. Això també és de gran ajuda aerodinàmica tant en la sustentació com en la circulació més eficient per un fluid com és l'aire.
L'estalvi total aconseguit és d'un 70% de combustible enfront d'un 737, i del mateix tan sols la meitat correspondria al aconseguit mitjançant canvis de disseny, és a dir, res a veure amb la inclusió de nous materials en fuselatge o motors, el que estalvia pes.
Aquest projecte afronta ara una nova fase en què es provarà un prototip a escala 1/11, però no tingueu pressa a pujar a un. Si tot va bé no estarien disponibles comercialment avions d'aquest tipus fins a l'any 2035.
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/avd_04_02_2012_p04-01-442429.xml&p=1
http://web.mit.edu/drela/Public/papers/Hawaii_11/Drela_AIAA2011_3970.pdf
Nota: Agraïm a David Ferré la selecció de notícies d'innovacions.
No es tracta d'avions siamesos ni d'un que s'ha passat amb les mones de Pasqua. L'últim projecte d'aquesta fàbrica d'idees per al futur que és l'Institut Tecnològic de Massachussets, en comandita amb la NASA, és un avió amb cabina en amplada XXL, el que unit a puntuals canvis en el disseny li permetria duplicar el passatge amb un cost de combustible similar al 30% d'un avió convencional actual.
La pujada dels carburants li costarà aquest any 40.000 milions de dòlars més que l'any passat a les aerolínies. Alguna cosa cal fer. I al MIT s'ho han pres seriosament.
Canvis de disseny i estructurals en un avió com el de la fotografia sobre aquestes línies podrien afavorir aquest propòsit. D'una banda s'amplia l'amplada de la cabina, amb el que sembla que estem contemplant un parell d'avions units. Aquest augment del fuselatge permet una reducció de la superfície de les ales.
Un altre punt important que varia és la inclusió dels motors no sota les ales sinó en la part posterior, a la cua, el que proporcionaria un millor empenta en dirigir el raig just en el vector de direcció de l'aparell. Si us fixeu en el morro de la cabina observareu que està aixecat. Això també és de gran ajuda aerodinàmica tant en la sustentació com en la circulació més eficient per un fluid com és l'aire.
L'estalvi total aconseguit és d'un 70% de combustible enfront d'un 737, i del mateix tan sols la meitat correspondria al aconseguit mitjançant canvis de disseny, és a dir, res a veure amb la inclusió de nous materials en fuselatge o motors, el que estalvia pes.
Aquest projecte afronta ara una nova fase en què es provarà un prototip a escala 1/11, però no tingueu pressa a pujar a un. Si tot va bé no estarien disponibles comercialment avions d'aquest tipus fins a l'any 2035.
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/avd_04_02_2012_p04-01-442429.xml&p=1
http://web.mit.edu/drela/Public/papers/Hawaii_11/Drela_AIAA2011_3970.pdf
Nota: Agraïm a David Ferré la selecció de notícies d'innovacions.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada