18.12.11

Un ciutadà de cada 20 deixa de col·laborar amb una organització per manca de Responsabilitat Social

La Fundació Adecco, amb la col·laboració de Achalay Espanya, ha presentat el III Estudi l'ONG que vull per Nadal, per conèixer amb quin tipus d'entitats no lucratives es prefereix col·laborar, i com la crisi ha afectat la seva relació amb el sector de les entitats sense ànim de lucre.

En preguntar per què han reduït o finalitzat aquesta col·laboració, un rotund 95,7% respon que el motiu ha estat la crisi i el descens dels seus recursos econòmics.

Però no ens ha de passar inadvertit el 4,3% que atribueix la fi de la col·laboració a la manca de transparència de l'entitat en qüestió.

Els ciutadans són cada cop més exigents i un dels efectes que la crisi ha tingut sobre els ciutadans, ha estat l'augment de les seves exigències a l'hora de col·laborar amb una ONG. No sobren els recursos, i per tant, els col·laboradors seleccionen molt bé l'entitat a la que ajudaran.

Segons les dades d'aquesta enquesta, les característiques més valorades d'una entitat sense ànim de lucre són la seva reputació i notorietat (86,1%), seguides de la transparència (83,9%) i la independència (62,8%).

D'aquestes dades es conclou que els ciutadans busquen col·laborar amb una entitat coneguda, que els inspiri confiança i que els informi obertament de la destinació de la seva aportació econòmica. A més, els enquestats advoquen per una organització lliure d'influències, que no doni suport cap orientació política.