La Fundació Adecco, amb la col·laboració de Achalay Espanya, ha presentat el III
Estudi l'ONG que vull per Nadal, per conèixer amb quin tipus d'entitats no lucratives es prefereix col·laborar, i com la crisi ha afectat la seva relació amb el sector de les entitats sense ànim de lucre.
En preguntar per què han reduït o finalitzat aquesta col·laboració, un rotund 95,7% respon que el motiu ha estat la crisi i el descens dels seus recursos econòmics.
Però no ens ha de passar inadvertit el 4,3% que atribueix la fi de la col·laboració a la manca de transparència de l'entitat en qüestió.
Els ciutadans són cada cop més exigents i un dels efectes que la crisi ha tingut sobre els ciutadans, ha estat l'augment de les seves exigències a l'hora de col·laborar amb una ONG. No sobren els recursos, i per tant, els col·laboradors seleccionen molt bé l'entitat a la que ajudaran.
Segons les dades d'aquesta enquesta, les característiques més valorades d'una entitat sense ànim de lucre són la seva reputació i notorietat (86,1%), seguides de la transparència (83,9%) i la independència (62,8%).
D'aquestes dades es conclou que els ciutadans busquen col·laborar amb una entitat coneguda, que els inspiri confiança i que els informi obertament de la destinació de la seva aportació econòmica. A més, els enquestats advoquen per una organització lliure d'influències, que no doni suport cap orientació política.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada