Ara he tornat a fer servir la plataforma verkami per a un altre microfinançament, també de 20 euros, que demanava la Plataforma per la Llengua per a fer un web que inclogui tots els jocs i joguines que es poden trobar en català al mercat. Ho divulgo des d'aquest bloc perquè aquestes plataformes poden suposar un suport i un recurs important per a fomentar l'emprenedoria, adreçada en aquest cas a projectes concrets. I a més, us aporto aquesta reflexió de Aleksandra Zemke amb recursos:
6.11.11
Crowdfunding plataformes: la revolució de les organitzacions sense ànim de lucre
Fa uns mesos vaig començar a fer servir com a usuari una plataforma de microfinançament. En parlava al bloc (De mica en mica s'omple la pica) per explicar que havia aportat 20 euros per a finançar un projecte cultural (l'elaboració d'un llibre) per mitjà d'una plataforma de crowdfunding, és a dir, una manera directa de finançar projectes amb la suma d’aportacions individuals.
Ara he tornat a fer servir la plataforma verkami per a un altre microfinançament, també de 20 euros, que demanava la Plataforma per la Llengua per a fer un web que inclogui tots els jocs i joguines que es poden trobar en català al mercat. Ho divulgo des d'aquest bloc perquè aquestes plataformes poden suposar un suport i un recurs important per a fomentar l'emprenedoria, adreçada en aquest cas a projectes concrets. I a més, us aporto aquesta reflexió de Aleksandra Zemke amb recursos:

En l'actualitat, també estan guanyant popularitat a Catalunya i a Espanya. Els dos més coneguts són www.lanzanos.com i www.verkami.com.
Els processos de registre en tots els llocs web són molt similars. Heu d'iniciar sessió, proporcionar informació bàsica sobre la seva ONG (nom, correu electrònic, etc), descriuen una campanya i recompenses, i establir un objectiu de finançament. Tots els serveis crowdfunding estableixen un termini diferent per a la recaptació de diners. Pot ser el 50 o 65 dies 40. Si el temps expira abans que l'objectiu és aconseguit, el projecte no tindrà èxit i totes les contribucions no són vàlides, per la qual cosa és crucial establir un objectiu realista.
Més informació sobre: crowdfunding, donació, recaptació de fons
Ara he tornat a fer servir la plataforma verkami per a un altre microfinançament, també de 20 euros, que demanava la Plataforma per la Llengua per a fer un web que inclogui tots els jocs i joguines que es poden trobar en català al mercat. Ho divulgo des d'aquest bloc perquè aquestes plataformes poden suposar un suport i un recurs important per a fomentar l'emprenedoria, adreçada en aquest cas a projectes concrets. I a més, us aporto aquesta reflexió de Aleksandra Zemke amb recursos:
Crowdfunding és un fenomen nou en el món en línia, que crea oportunitats per a grans ONG per recaptar diners per les seves causes.
Una de les formes més comunes de recaptar fons per a organitzacions benèfiques i sense ànim de lucre sempre ha estat, demanant donacions de micro d'un gran nombre d'interessats. Molt sovint és més fàcil trobar-ne 500 que donaran suport una idea amb 10€ que no una persona que estigui disposada a gastar 5.000 € en un projecte. Amb l'adveniment dels mitjans de comunicació social i les tecnologies Web 2.0, aquest model d'èxit Fundrising i senzill es va convertir en una inspiració per crowdfunding - una alternativa viable eina de recaptació de fons en línia no només per a les organitzacions sense ànim de lucre , sinó també per a tot tipus de projectes creatius en els gràfics, el cinema, el periodisme i la música.
serveis crowdfunding no es refereixen als préstecs de diners o invertir-los. creadors del projecte no ha de tornar els diners. En el seu lloc, que ofereixen productes i experiències que són úniques per a cada projecte. Per exemple, si una ONG vol recaptar diners per construir un pou al Sudan, com a recompensa per € 5, pot oferir una foto digital, per 10 € una foto impresa, per € 50 al cartell imprès, un nom en una llista de patrocinadors en el lloc web i una invitació a una conferència, etc
Els serveis crowdfunding són molt populars en països angloparlants.Els més grans són:
La idea de crowdfunding també pot ser incorporat en la pròpia pàgina web de les ONG. Aquí pots trobar exemples de Showroom. Servei proporcionat per iWith.org :
Per obtenir més informació sobre crowdfunding a Facebook, podeu visitar:
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada