- Demà a les 15h tindrà lloc una taula rodona sobre empresa inclusiva amb la participació de Josep Maria Canyelles, expert en RSE, i de Pere Pauné, director del grup Sada
[ca] Els propers dies 23 i 24 de febrer tindrà lloc al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona la Ia Edició de la Fira professional i de negoci d’Empreses d’Inserció Laboral Barcelona Social Label.
Aquest projecte pretén consolidar Barcelona com un epicentre professional clau en economia social. Idea original de l’associació empresarial FEICAT-Empreses d’Inserció de Catalunya, el projecte compta amb la col·laboració i gestió conjunta de l’organisme estatal FAEDEI-Federación de Asociaciones Empresariales de Empresas de Inserción i de la xarxa europea ENSIE-European Network of Social Integration Enterprises.
Aquest espai-marc tindrà una periodicitat biennal i tindrà com a objectiu primordial engegar i implementar relacions de negoci i intercooperació al voltant de l’economia social i solidària sent les empreses d’inserció un dels motors principals d’aquesta pedra angular d’una economia més sostenible.
Amb la implicació i suport de les administracions públiques i diferents entitats amb una notòria activitat i dilatada trajectòria en el desenvolupament econòmic i social dels nostres territoris, la I Fira Professional i de negoci d’Empreses d’Inserció Laboral BSL ofereix un context idoni a visibilitzar i promocionar models de gestió de negocis més responsables i compromesos amb la realitat dels seus territoris. Per definició, les empreses d’inserció són exemples d’aplicació d’allò que es coneix com RSC/E (Resposabilitat Social Corporativa i/o Empresarial). Actualment, cada vegada són més les entitats, empreses i organitzacions que incorporen polítiques de gestió en matèria d’RSE, pel qual les relacions de negoci amb aquestes organitzacions presuposa complir diversos objectius a les empreses i/o entitats que estableixin relacions amb empreses d’inserció.
El perfil del expositor serà: empreses d’inserció sociolaboral de Catalunya i la resta de l’estat espanyol i Europa; i empreses, institucions i organitzacions públiques i privades i altres tipus d’entitats i/o corporacions amb relació real i/o potencial com proveïdors de serveis, partners, agents d’RSE i RSC amb empreses d’inserció.
Un centenar de empresas de inserción participarán en la feria Inserciona-Barcelona Social Label, la primera feria europea de empresas de inserción, que se celebra los días 23 y 24 de febrero en Barcelona. La feria cuenta con la colaboración y la gestión conjunta de la FEICAT, la asociación empresarial de las empresas de inserción de Cataluña, y de FAEDEI, la asociación estatal, y tendrá una periodicidad bienal. Las empresas de inserción fueron definidas por Víctor López, vicepresidente de FEICAT como estructuras de carácter mercantil promovidas por entidades sociales, que tienen más de un 51% de capital social, y en las que el 50% de sus plantillas son personas en riesgo de exclusión que están en estas compañías como proceso transitorio hacia el mercado ordinario. Además, el 80% del excedente de estas empresas ha de servir para crear nuevos proyectos.
Según la memoria social de empresas de inserción españolas, existen unas 149 empresas de estas características, que facturan unos 55 millones de euros al año. De ellas, 51 están en Cataluña, con 1.500 empleados y una facturación de 28 millones. La representante de FAEDEI, Nieves Ramos, ha señalado que a las empresas de inserción les falta "mayor visibilidad" ante las administraciones y la sociedad. En Inserciona-Barcelona Social Label, habrá talleres, conferencias y reuniones, donde se abordarán temas como la búsqueda de nuevos nichos de mercado, y se darán a conocer las empresas, que van a la feria a vender sus productos.
Nieves Ramos ha explicado que las empresas de inserción quieren crear trabajo y no tener subvenciones, ya que sólo deben estar ligadas al sobrecoste que supone la inserción, pero ha señalado que, en ocasiones, no pueden competir en los concursos públicos en igualdad de condiciones. Por ello, ha reclamado a las administraciones públicas que el 2% de las obras que realiza sean para empresas de inserción y ha puesto como ejemplo de "buenas prácticas" a los ayuntamientos de Barcelona y Avilés, y como "no muy ejemplares" los de Valencia y Madrid. En la actualidad, el 37% de los trabajadores en riesgo de exclusión que pasan por estas empresas hacen el tránsito hacia el mercado laboral ordinario. Entre los patrocinadores de la Inserciona se encuentran la Generalitat, el Ayuntamiento de Barcelona, el ministerio de Trabajo, la Diputación de Barcelona y la obra social de La Caixa.
Font: feicat.cat
Web: www.barcelonasociallabel.cat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada