17.11.10

Queixa a Tuenti

Fa uns mesos vam escriure sobre la xarxa social Tuenti tot criticant el seu localisme i la manca de capacitat d'establir complicitats amb part dels ciutadans dels territoris on pretén operar.
Ara ens toca donar compte, com fem sempre que es dóna el cas, d'una queixa que hem expressat a aquesta companyia davant una dificultat per donar-s'hi d'alta. El motiu per a provar de donar-m'hi d'alta era únicament per una invitació rebuda, però resulta que no és possible modificar el camp de país:

Consulta
Benvolguts,
M’han convidat a registrar-me a Tuenti però em trobo que el camp de País està bloquejat i no es pot modificar.
Resposta
Hola Josep Maria,
El camp "País" no es pot modificar perquè, de moment, Tuenti només està disponible per al territori espanyol.
Una salutació,
XX - Suport a l'usuari
Consulta
D'acord. Així no podré donar-m'hi d'alta. Ho lamento.

La vostra empresa hauria de ser conscient que hi ha ciutadans amb passaport espanyol que ens sentim incòmodes amb aquesta adscripció nacional. Al Facebook milers de catalans consten com a Andorrans.

Una empresa sensible amb el mercat i la societat (i que no vulgui entrar a fer política) hauria de trobar fórmules intel·ligents que no passin per la imposició d'una nacionalitat obligada. La tecnologia us brinda múltiples possibilitats.

Les xarxes socials són un espai on cada persona pot mostrar lliurement les opcions, i on tothom s'ha de poder presentar davant els altres amb els atributs que el defineixin. No és raonable que per formar part d'aquesta xarxa haguem de mostrar un atribut de presentació que ens incomodi, que ens presenti com el que no som.

Crec que és un error empresarial.

Josep Maria Canyelles