Però l'RSE és un enfocament molt més ampli i des d'aquest bloc mirem de recordar-ho en alguns escrits. Per això volem parlar ara de l'operació que està en marxa per part d'algunes persones de l'empresariat català i d'algunes administracions del país.
Parlem d'RSE? I tant que sí. De manera rotunda! La sostenibilitat del país, la capacitat de crear llocs de treball i crear riquesa sols la podrem mantenir o incrementar en el mitjà i llarg termini si som capaços de dotar-nos de les infraestructures necessàries per a ser competitius en aquest món, i sempre d'acord amb l'estratègia de país que es formuli.
Les limitacions aeroportuàries vénen acompanyades dels interessos del govern espanyol per a deixar el Prat en un segon terme i promoure Barajas com el hub de referència. Enfront d'aquesta situació sabuda de tothom i lamentada intensament per la societat civil i l'empresariat, sols queda la capacitat d'aconseguir compromisos ferms per part de companyies aèries que creguin en l'opció Barcelona i en vulguin fer un hub entrant en plena competència amb Barajas.
L'empresariat que es reunia a l'IESE fa uns mesos per a reclamar a la política i al sector públic, ara té davant seu l'oportunitat d'entomar el repte per ells mateixos i disposar d'un control de la situació. Si el futur del país passa realment per les infraestructures i per la nostra ubicació en el món a partir del port i l'aeroport no cal dir que ara tenim una oportunitat excel·lent que no es pot malbaratar.
Sens dubte, per als qui hi inverteixin i s'hi juguin les garrofes, aquesta no serà una operació on obtenir beneficis ràpids. Estem davant del contrari d'una operació especulativa. Estem davant d'una operació de col·laboració, amb visió de país, i que demostraria un gran sentit de la responsabilitat davant la societat. De ben segur que el temps els ho sabria agrair.
PD: podeu veure l'editorial de l'AVUIFemCat, eix de l'operació Spanair
Barcelona - Dimarts, 13 de gener de 2009 18:14
Els socis de la patronal catalana FemCat podrien esdevenir un factor clau perquè l'aerolínia Spanair acabés, tal com es ve apuntant darrerament, en mans catalanes. Amb Catalana d'Iniciatives –del qual la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona en són accionistes- i Turisme de Barcelona com a principals impulsors, els contactes es multipliquen per aconseguir tancar un acord abans del 31 de gener, dia en que expira el termini de compra. Des de FemCat, patronal composta per empresaris catalanistes, s'ha mostrat la voluntat d'adquirir "una petita participació", tot i deixar clar que no es tracta d'una operació estratègica pel grup i que es faria per "compromís amb el país".
FemCat, presidida per Joaquim Boixareu, conseller delegat del grup metal·lúrgic Irestal, és la primera patronal que mostra el seu caràcter catalanista sense complexos, fruit de les noves generacions que s'han tret de sobre els prejudicis i complexos que ha arrossegat des de fa molt de temps l'empresariat català.
L'operació per adquirir la segona aerolínia de l'Estat suposaria un primer pas perquè el Prat adquirís d'una vegada per totes un caràcter intercontinental bàsic per al dinamisme del Principat, que evitaria les feixugues escales necessàries actualment per fer la majoria de vols de llarga durada. Davant la nul·la voluntat de la resta de companyies d'actuar en aquest sentit, donant una immensa prioritat a Barajas, el fet que una empresa potent com Spanair passi a mans catalanes i, sobretot, a unes mans interessades a potenciar el paper de Catalunya en aquest camp, suposarien una bona notícia enmig del panorama actual.
Tot i això, l'operació encara no està tancada i queden alguns esculls per superar. El més important de tots, el deute de 500 milions d'euros que arrossega la companyia i que el grup escandinau SAS, actual propietari de l'aerolínia, pretén que sigui assumit en part pels seus compradors.
Font: Tribuna.cat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada