30.12.10

Empresa i llengua. Un enfocament de responsabilitat social empresarial per a aportar valors a tots els grups d'interès

El Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya ha publicat el manual "Empresa i llengua", elaborat per Josep Maria Canyelles, expert en responsabilitat social de les empreses i promotor de Responsabilitat Global.

Aquest document fa una reflexió al voltant dels aspectes de la llengua com un element més en la gestió de la responsabilitat social de les empreses, i també ofereix diversos exemples de bones pràctiques que poden ser aplicats en contextos diversos.

El document porta per subtítol "Un enfocament de responsabilitat social empresarial per a aportar valors a tots els grups d'interès", que vol ser tota una declaració d'intencions sobre l'enfocament que aporta l'RSE.

Després del desenvolupament que ha tingut l'RSE en els darrers anys, encara no existia un marc de reflexió per a les empreses sobre com integrar els aspectes lingüístics a l'RSE, una mancança que aquesta publicació pretén trencar. Si bé existeixen documents que es refereixen a la llengua i a l'RSE, fins ara sempre s'havien formulat sota la lògica del marc normatiu, mentre que aquest document, sense desatendre aquest marc, parteix del desenvolupament empresarial de l'RSE com una estratègia corporativa.

Secretaria General
30 pàg.
2010

Descarregar-se el document [PDF, 549,08 KB.]:
· Podeu accedir a la introducció del document en aquest mateix bloc
· Notícia al portal del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya

Nota: aquesta publicació ha coincidit amb la publicació de l'article "Aproximació al respecte lingüístic des de la responsabilitat social de les empreses" dins la Revista de Llengua i Dret, editada per l'Escola d'Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, també amb l'autoria de Josep Maria Canyelles