25.8.10

Que Catalunya està estructuralment més preparada per donar resposta a la crisi econòmica internacional, és una evidència

L’Associació Roca i Ferreras ens ha enviat l’article que, pel seu interès i informació, reproduïm a continuació:

Que Catalunya està estructuralment més preparada per donar resposta a la crisi econòmica internacional, és una evidència. Un model productiu sòlid i una estructura empresarial potent amb vocació exportadora i un nivell formatiu elevat són alguns dels factors que expliquen la diferència catalana –Euskadi és un altre exemple-. Però, per què Catalunya no avança al ritme que hauria de fer-ho? Li falta un factor molt important, que sí que té Euskadi, el control de la caixa pública. El nostre país perd cada any 22.000 milions d’euros a compte de l’anomenada solidaritat interterritorial espanyola. Però si recuperés aquests diners, essent un estat, podria invertir-los en la millora ràpida del benestar dels catalans, oferint una sortida molt més ràpida a la crisi.

En aquest context, el Cercle Català de Negocis (CCN), associació empresarial que aglutina empresaris i professionals a favor de la independència, ha elaborat un document, Rendes immediates de la independència, en què proposa què podran fer els catalans amb els diners recaptats per la Generalitat que no vagin a Madrid si Catalunya és un estat, és a dir, què fer amb els diners recuperats de l’espoli. El dèficit fiscal del 2008 va ser del 10.2%, que equival a 22.000 milions d’euros.

El CCN proposa invertir aquests diners en 5 partides diferents: Un 12% ( 2.700 m .€) es destinarien a la contribució a la UE , ambaixades i el que el CCN anomena, el “Roc a la faixa”, que seria una partida per a contrarestar el possible boicot als productes catalans. Un altre 12% es destinaria a noves infraestructures: per a la millora de l'economia i l’atracció de nous inversors cal millorar les infraestructures, ports, aeroports, trens, carreteres, escoles universitats, centres d’investigació, etc... Un 36% es destinaria a la reducció d’impostos: “aquesta despesa és indispensable per a la creació de riquesa, els empresaris han de poder reinvertir en les seves empreses i poder atraure inversió estrangera i per això cal baixar l’impost de societats fins al 20%”, s’argumenta en la proposta. Una altra reducció seria la de l’IRPF en tots els seus trams, del 24% al 15%, del 28% al 20%, del 37% al 28% i del 43% al 35% garantint un augment dels salaris i així incentivar el consum. Un altre 10% es destinarà a polítiques socials, més salut, més educació, més beques, més ajudes per la dependència, més llars de jubilats, etc.. I el 30% restant el CCN proposa destinar-lo a les pensions, incloent un augment del 10% de totes les pensions, crear un Fons Català de Reserva de Pensions i la reducció en la cotització de la Seguretat Social de fins al 10%.

Amb tot, el CCN deixa clar que seran els partits polítics escollits pels ciutadans els encarregats de redistribuir els diners de la manera que més els convingui en relació amb la seva ideologia.

El què ningú explica sobre l’espoli legal espanyol

Madrid vol ser la dècima regió econòmica del món amb 20 M d’habitants i per aconseguir-ho necessita que tota la península Ibèrica treballi per Madrid. Aquest és el pla invariable que tant PSOE com PP porten en sistemàtica execució tot creant lleis que legalitzen totes les decisions governamentals que emprenen. L’objectiu és que Madrid sigui el centre de poder absolut, de coneixement avançat en totes les disciplines, econòmic, social, i polític. En aquest marc, el Govern espanyol fa lleis que li permeten estar actuar impunement en les següents direccions:
  • Aeroports: L’aeroport de Barajas és l’únic del món que s’ha remodelat amb el doble de sobredimensionament de la seva capacitat. Clarament això respon a l'expectativa que concentrarà tots els vols de la península, la resta han de passar per Barajas. Addicionalment s’han construït aeroports injustificables i en temps de crisi a ciutats petites. Exemples: Oviedo un aeroport completament nou (2009) amb tots els equipaments al 100% en funcionament i amb 4 vols diaris, accessos i serveis 100% nous també. Ciudad Real: un dels aeroports amb les pistes més llargues d’EUROPA com anunciaven diversos mitjans europeus (juny 2010), amb 2 vols diaris, subvencionat per Caja Castilla que va fer fallida i l’estat va rescatar amb els nostres diners, i a nosaltres no ens deixen ni gestionar el nostre aeroport del Prat. Aquest Juliol addicionalment i aquesta direcció, AENA ha anunciat que tot el registre Postal aeri d´Espanya passarà per Barajas, malgrat que fins ara el de Barcelona anava directament a Barcelona i suposa un 40% del de tot l´Estat. La pèrdua continua de vols internacionals directes de l´Aeroport de Barcelona provoca directament la no instal·lació d’empreses grans a Catalunya i per tant la possibilitat de desenvolupar la xarxa de petites i mitjanes, i per tant amenaça directament els llocs de treball de la regió i la possibilitat de desenvolupament. 
  • Companyies Aerees: Com a complement i per rematar la centralitat total a Barajas, el pla que estan seguint és el següent: Vueling era catalana i Iberia va crear Click Air i la va situar a Barcelona per enfonsar-la fent-li competència directe des de a casa en els mateixos vols i mateix segment de mercat, i ho va aconseguir amb la seva posició d’avantatge amb AENA. Ara Click Air i Vueling, que treballen per Iberia, estan intentant enfonsar Spanair, que un grup d’empresaris van comprar per intentar aconseguir que el Prat no sigui tant esclau de Madrid. Click Air i Vueling no són Catalanes, només tenen seu a Catalunya. 
  • Empreses d’energia: Enher era catalana fins que va ser comprada per inversionistes Espanyols. La catalana Gas Natural va intentar recomprar-la però va tenir una oposició política, econòmica i social anormal que van distorsionar tot el procés de compra que en un país normal hagués fructificat. Finalment ha estat al revés. 
  • Universitats Barcelona té la major concentració de Barracons de la Península mentre Madrid no només estan creant universitats noves publiques sinó que estan rebent unes dotacions econòmiques tan importants que els permeten adquirits els equipaments més moderns i concentrar la major quantitat de beques i majors beques d’arreu. La conseqüència immediata és que en pocs anys els millors estudiants i professors s’aniran concentrant a Madrid i cada vegada serà més justificable que tinguin més beques i més recursos, els nostres estudiants, és a dir els nostres fills, no tindran a cap possibilitat de competir amb els estudiants de Madrid, a no ser que hi vagin a estudiar, és adir que hi siguin admesos, en altres paraules: dependre d’ells. Es vergonyós quan sempre havia estat Catalunya la referència del coneixement i amb la submissió a Madrid dels nostres politics ja l’hem perdut en pocs anys. 
  • Carreteres: Madrid té 5 anells de circumval·lació de 5 carrils cada un, el primer d’ells gairebé soterrat. Als darrers 20 anys s’han fet 250 KM d’autovia a Madrid i 15 k a Catalunya. Espanya està construint un dels projectes més importants d’EUROPA que connectarà Sevilla amb Oviedo anomenat l´”Autovia de la Plata”una autovia amb totes les comoditats i serveis integrals. A Catalunya ni tan sols tenim les carreteres nacionals més importants desdoblades. Juliol 2010: El Govern acaba d’anunciar retallades a tot l’estat i la comunitat més afectat és com sempre la nostra, el trist Govern de la Generalitat ha demanat siusplau que al menys no sigui tant escandalós i a Madrid encara estan rient, de la Generalitat i perquè ells a Madrid ja tenen totes les seves infraestructures necessàries i futuribles, ben acabades. La retallada a Catalunya és especialment indecent perquè l´Estat no hi havia previst partides addicionals amb el Estatut que suposadament corregia el deute històric, en estar desmantellat a més a més retallen les obres en construcció. Mentre a Madrid han invertit per moure uns metres l’estatut de Colon o també recentment a XX per fer una rèplica de la Porta de Brandenburg. Aquest bloqueig novament posa moltes dificultats a les empreses que volen desenvolupar-se a Catalunya que a més han de pagar peatges i no ho han de fer les que estan a Espanya. 
  • Tren: Renfe ha donat deliberadament totes les inversions en manteniment de la xarxa Catralana, tots em patit les conseqüències. El traspàs de Rodalies tant anunciat pels poca-solta politics catalans és només de les estacions i dels XXXX però en absolut el control. La dotació pressupostària també és insuficient i es barreja quan interessa amb els diners que l´Estat inverteix a Catalunya. 
  • AVE: respon perfectament al concepte de xarxa Radial central. Òbviament el bitllet Bcn-Madrid és el més car Km/€ de tota la península. Renfe ni el Govern no tenen en projecte l’eix del mediterrani tant obvi per la nostra ecònoma. El darrer luxe Madrileny é sanar a menjar entre setmana i en horari laboral el Cochinillo a Segovia per 20 € que costa el bitllet i tornar a la Capital per la tarda tot fent la Siesta. L’altre luxe Madrileny és l´Ave per anar a esquiar a Baqueira, els deixa a Osca en 2h. 
  • Industria Aeroespacial: Espanya inverteix discrecionalment 2500M€ en projectes aeroespacials i de defensa europeus, en contra partida Europa ha d’assignar determinats projectes a Espanya per un valor de certa importància. Aquest tipus d’indústria és considerat estratègic per tots els governs, entre altres raons perquè suposa treballar amb la avantguarda tecnològica en moltes disciplines. A Espanya el 70% d’aquests projectes són assignats a empreses madrilenyes, 20% andaluses, 8& basques i 1% catalanes. No tenim cap opció ni mai la tindrem. 
  • Industria Automoció: Nissan Fasa 
  • Model industrial espanyol: Espanya aposta per les grans empreses de Construcció, la Gran Banca, el mercat de Sud Amèrica, mentre que a Catalunya li interessa la seva petita i mitjana empresa, el seu model dels autònoms que clarament no interessa a cap govern espanyol. 
  • Escola Pública 
  • Funcionariat: Els percentatges de Funcionaris a Espanya són extraordinaris en comparació a Catalunya (8%): Extremadura 28%, Andalusia 20%,… aquests és bona part del vot captiu però també un estil de vida per molta gent que veu la vida resolta entrant en una administració i plegar cada dia a les 3 de la tarda , després d’haver esmorzat durant una hora, i tenir un reguitzell de prestacions addicionals. Aquesta improductivitat l’estem pagant en bona part nosaltres. 
  • Sanitat 
  • Concentració de Multinacionals de Barcelona a Madrid 
  • Banca: intent per enfonsar el banc de Sabadell 
  • Tributs
  • Esports 
  • F1: No han parat fins prendre’ns la F1 i emportar-se la a València, sense cap traducció automobilística, solament un arranjament polític. 
  • Moda: No han parat fins prendre’ns el saló Gaudi vs Cibeles 
  • Port de Barcelona: un esclau de Madrid vs València 
  • Patrimoni cultural de la Corona d´Aragó: Les peces més importants han estat robades i emportades al Prado (bíblia de XX) etc. La resta està a l’edifici del XXX de Barcelona que és propietat de l´Estat. Fins i tot ens han pres el nostre patrimoni antic. 
  • Arxiu de Salamanca: encara hi ha més del 30% dels nostres documents a Salamanca 
  • Corredor de la Mediterrània: la Comunitat Europea vol que el futur eix de comunicacions de mercaderies passi per Barcelona, València i acabi a Sevilla, amb un ramal a Madrid des de València o Barcelona. Aquest tema es clau per Catalunya , el seu port i la seva petita i mitjana industria, i ens situa centralment a Europa. Malgrat tot Madrid vol que l’eix passi pel centre i d’allà fer un ramal al port de València. L’enllaç amb Europa el volen fer pel nord o fent un túnel gegant pels Pirineus a l´Aragó. No només ho vol si no que molt recentment ja ha invertit 1.300 M€ en expropiacions de terrenys, estudis e informes. Ho ha aprovat el Govern amb els vots a favor del PSOE i del PP. On estaven els 25 diputats del PSC que ens havien de defensar? 
  • Capitalitat de Madrid: per si encara no n’hi hagués prou el Govern espanyol ha aprovat una llei que li permet assignar discrecionalment xxM€ anuals a Madrid solament pel fet de ser Capital 

Addicionalment, el boicot que fa molta població i empreses espanyoles al productes catalans, pel sol fet de ser-ne, és evident i ha obligat a molts empresaris catalans a cercar mercats altres països, i ho han aconseguit, per tant la suposada dependència del mercat espanyol està disminuït. A més a més es prou conegut l’odi, mitjançant mentides i/o informacions esbiaixades i que estan fomentant tots els mitjans de comunicació afins al PP en contra nostra, Espanya només ens compra el què no pot comprar a ningú més. No hi ha cap altre país normal al món on això passi: un país fent boicot als productes d’una de les seves regions per tal d’enfonsar-la econòmicament.

Internament també tenim problemes, per exemple, aquest tipus de documentació i d’altres provinents d’altres plataformes independentistes, ha estat vetada de ser publicada a Catalunya Ràdio, en mans del PSC-PSOE, qui encara defensa la possibilitat de sostenir Catalunya dintre d’Espanya, una verdadera estafa per a nosaltres i un benefici per alguns politics que no estan al servei de la nostra nació. Per això l’hem imprès i l’estem difonent obertament.

Veient la conxorxa general en contra nostra, estem segurs que hi han moltes altres àrees que desconeixem i també ens estan robant des de Madrid.

La Constitució Espanyola equival a la perpetuïtat d’aquest model, ni PP ni PSOE-PSC tenen cap interès en canviar-la. Catalunya ha iniciat la seva davallada i cada vegada s’enfonsa més ràpidament i té menys possibilitats de sortir-ne, per això cal marxar d’Espanya tan aviat com sigui possible.

PD: Cada català paga 3.000 euros l'any a Madrid que no tornen

Vota'nsPodeu votar els blocs preferits fins el 9 de setembre. Enguany, a banda de votar els blocs, també podeu valorar cada entrada publicada. Aquesta valoració (“M’agrada”) incideix en el resultat final, ja que cada cinc suposen un vot per al bloc. Clica la icona!