20.7.08

La sostenibilitat com a estratègia

Per als que dubten que la incorporació de l'RSE a les empreses sigui un factor estratègic solament cal veure com es relaciona intensament amb la inniovació i amb les propostes de valor que es llancen al mercat. Avui mateix apareixen algunes notícies en aquest sentit, com ara el mòbil ecològic que llança Telefònica.

Però m'interessa més la notícia que Bombardier desafia Boeing i Airbus i llança els seus avions "verds" (Vegeu notícia a Ecoticias.com).

L'empresa aeronàutica canadenca Bombardier va anunciar el llançament al 2013 d'una gamma d'avions "verds", menys contaminants, amb els quals pretén competir amb els gegants Boeing i Airbus. Gràcies a un nou motor i a nous materials, "aquests avions revolucionaris emetran 20% menys de gas carbònic", estalviaran "fins a 20% de carburant" i reduiran en 15% els costos d'explotació en comparació d'aparells de talla similar", va afirmar el president de la companyia, Pierre Baudouin, en conferència de premsa.

El que ens fa veure el valor estratègic de l'RSE és la manera com ineludiblement certs factors de Responsabilitat Social estan essent la base per la qual algunes empreses cerquen la diferenciació en el mercat, l'avantatge competitiu i fins i tot obrir l'escletxa en mercats madurs.

Ens motiva i ens apassiona observar com ho fan grans empreses en l'aeronàutica, o veure com ho fan empreses modestes a casa nostra (Tecnol ha passat de 5 a 300 treballadors en deu anys; Moritz ha fet forat en un mercat dominat per Damm i San Miguel; La Fageda ha consolidat en poc temps un magnífic nínxol enfront la tot poderosa Danone...).

Definitivament ja fa temps que l'RSE és una estratègia competitiva. La millor competició que podem tenir per a encarar satisfactòriament el futur!

Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS