4.9.06
Ha acabat la filantropia a l'antiga: les empreses ara fan Inversió Social!
El sentit amb què l'expressió filantropia és entès a les nostres latituds denota un sentiment de solidaritat o d'ètica que fonamentalment es vincula al propietari de l'empresa i que no necessàriament sol anar vinculat al cor de l'estratègia corporativa.
Són moltes les empreses que tradicionalment han fet mecenatge com a conseqüència d'una inclinació afectiva envers els destinataris. Aquest fet és lloable i malauradament no ha crescut com a d'altres països, segurament com a conseqüència d'un marc legal desconfiat i recelós.
No obstant, avui, un nou sentit d'empresa i de les seves relacions amb la societat s'està imposant -almenys entre les organitzacions més dinàmiques i avançades. Sovint emmarcada dins el marc de la Responsabilitat Social, l'empresa moderna entén la seva relació no comercial amb la comunitat com una Inversió Social que cal monitoritzar i garantir-ne la màxima efectivitat.
Per això, cada cop és més freqüent que directius d'arreu del món es vegin com a socis actius en lloc de mers benefactors passius. No es limiten a fer un acte de donació sinó que s'hi impliquen, posant-hi el seu entusiasme i el seu bagatge per apuntar enmig de la diana. Alguns parlen fins i tot de "venture philantropy", és a dir filantropia de risc. La Goldman Sachs Foundation s'hi refereix com "ajudes amb molt de contacte".
Vegeu article sencer al newsletter d'agost'06
Són moltes les empreses que tradicionalment han fet mecenatge com a conseqüència d'una inclinació afectiva envers els destinataris. Aquest fet és lloable i malauradament no ha crescut com a d'altres països, segurament com a conseqüència d'un marc legal desconfiat i recelós.
No obstant, avui, un nou sentit d'empresa i de les seves relacions amb la societat s'està imposant -almenys entre les organitzacions més dinàmiques i avançades. Sovint emmarcada dins el marc de la Responsabilitat Social, l'empresa moderna entén la seva relació no comercial amb la comunitat com una Inversió Social que cal monitoritzar i garantir-ne la màxima efectivitat.
Per això, cada cop és més freqüent que directius d'arreu del món es vegin com a socis actius en lloc de mers benefactors passius. No es limiten a fer un acte de donació sinó que s'hi impliquen, posant-hi el seu entusiasme i el seu bagatge per apuntar enmig de la diana. Alguns parlen fins i tot de "venture philantropy", és a dir filantropia de risc. La Goldman Sachs Foundation s'hi refereix com "ajudes amb molt de contacte".
Vegeu article sencer al newsletter d'agost'06
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada