A. El propòsit de les empreses és col·laborar amb tots els seus stakeholders en la creació de valor compartit i sostingut. Al crear-lo, les empreses no compleixen únicament amb els seus accionistes, sinó amb tots els seus stakeholders: empleats, clients, proveïdors, comunitats locals i la societat en general. El millor camí cap a la comprensió i l'harmonització dels interessos divergents de tots els stakeholders és l'adquisició d'un compromís comú pel que fa a les polítiques i les decisions que reforcin la prosperitat a llarg termini de les empreses.
i. Una empresa compleix amb els seus clients quan els ofereix una proposta de valor que encaixa a la perfecció amb les seves necessitats. Accepta i dona suport a la competència lleial i la igualtat de condicions. Mostra una tolerància zero davant la corrupció. Vetlla per la fiabilitat i la fiabilitat de l'ecosistema digital en què opera. Comparteix plenament la funcionalitat dels seus productes i serveis amb els seus clients, també les implicacions adverses o les externalitats negatives.
ii. Una empresa tracta el seu personal amb dignitat i respecte. Respecta la diversitat i aspira a la millora contínua de les condicions de treball i el benestar dels empleats. En un món sotmès a constants canvis, una empresa advoca per la continuïtat en l'ocupació mitjançant la millora contínua de les competències i l'adquisició d'altres noves.
iii. Una empresa considera els seus proveïdors com a veritables associats a la creació de valor. Brinda les mateixes oportunitats als nous participants en el mercat. Integra el respecte pels drets humans en totes les baules de la cadena de subministrament.
iv. Una empresa compleix amb la societat en general a través de les seves activitats, dona suport a les comunitats en què treballa i paga un percentatge equitatiu dels impostos. Garanteix un ús segur, ètic i eficaç de les dades. Actua com a garant de l'univers ambiental i material per a les generacions futures. Protegeix d'una manera responsable nostra biosfera i és capdavanter d'una economia circular, compartida i regenerativa. Amplia incessantment els límits de el coneixement, la innovació i la tecnologia per millorar el benestar de les persones.
v. Una empresa ofereix als seus accionistes un rendiment de les inversions que té en compte els riscos empresarials assumits i la necessitat d'innovar contínuament i de no deixar d'invertir. Gestiona amb responsabilitat la creació de valor a curt i mig termini en nom de l'obtenció de beneficis sostenibles per als seus accionistes sense sacrificar el futur en benefici de el present.
B. Una empresa és alguna cosa més que una unitat econòmica generadora de riquesa. Atén les aspiracions humanes i socials en el marc de el sistema social en el seu conjunt. El rendiment no s'ha de mesurar tan sols com els beneficis dels accionistes, sinó també en relació amb el compliment dels objectius ambientals, socials. Els salaris de personal executiu han de reflectir la responsabilitat davant els stakeholders.
C. Una empresa que opera en l'àmbit multinacional no està únicament al servei de tots els stakeholders directament implicats, sinó que és per si mateixa un stakeholder -juntament amb els governs i la societat civil- del nostre futur global. La responsabilitat cívica empresarial global exigeix que les empreses aprofitin les seves competències bàsiques, el seu esperit empresarial, les seves habilitats i els recursos pertinents en iniciatives col·laboratives amb altres empreses i stakeholders per tal de millorar l'estat del món.