31.3.19

Responsabilitat lingüística i gestió de la diversitat cultural, xerrada de Josep Maria Canyelles aquest dimecres 3 a Barcelona

  • Aquest proper dimecres 3 Josep Maria Canyelles farà una xerrada sobre Responsabilitat lingüística empresarial i gestió de la diversitat cultural.
  • L'enfocament serà basat en el model de Responsabilitat Social Empresarial i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides.
Respon.cat convoca una sessió de treball per aprofundir en la diversitat cultural i la responsabilitat lingüística de les empreses compromeses
  • El proper 3 d'abril tindrà lloc una sessió de treball per compartir experiències i identificar reptes de futur en la gestió de la diversitat cultural i la responsabilitat lingüística de les empreses
  • Aquesta trobada forma part de les accions que realitza Respon.cat vinculades a l'Agenda 2030 del Desenvolupament Sostenible i es focalitza en l'ODS11.
La sessió tindrà una primera part introductòria, amb una conferència sobre “La gestió de la diversitat cultural i la responsabilitat lingüística de les empreses en el marc de l’ODS 11 (ciutats i comunitats sostenibles)” a càrrec de Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, per comprendre com fer una gestió socialment responsable de la matèria lingüística. La segona part correspondrà a un intercanvi i treball compartit amb les persones assistents.
El paper de les empreses a l’hora d’operar en societats amb identitats diferenciades és una matèria rellevant en la gestió de la responsabilitat social, ja que més enllà del compliment normatiu, una empresa ha de saber valorar la rellevància que tenen aquestes identitats tant en termes de respecte a la diversitat com tenint en compte les expectatives i inquietuds de les comunitats on l’empresa opera. En aquest sentit, l’ODS 11 (ciutats i comunitats sostenibles) incorpora entre les seves metes la protecció del patrimoni cultural material i immaterial.
Però a Catalunya encara són poques les empreses que gestionen de manera conscient la responsabilitat amb la llengua del país. Segons dades de Respon.cat, només un 35% de les empreses afirma comptar amb mesures per a la normalització de la llengua catalana. Per a moltes pimes que tenen bones pràctiques en aquest sentit, sovint no les incorporen dins la seva RSE perquè no són coneixedores que en formen part.
Amb la finalitat d’aprofundir en aquesta matèria i de promoure l’intercanvi d’experiències entre empreses, es convoca aquesta sessió de treball oberta a totes les persones interessades:
 Data: 3 d'abril de 2019
 Horari: 17 a 19h
 Lloc: Mercadona (C. Viladomat 279, Barcelona)
• És necessari confirmar assistència enviant un correu a projectes@respon.cat
Referències d’interès
Respon.cat ofereix al seu web un conjunt d’eines i recursos que poden ser útils per a les empreses, així com algunes bones pràctiques inspiradores per a les organitzacions que vulguin incorporar polítiques de responsabilitat lingüística:
Aquesta acció s’emmarca dins la línia de promoció de la Gestió de la responsabilitat lingüística impulsada per Respon.cat amb el suport de l’Oficina de suport a la Iniciativa Cultural de la Generalitat de Catalunya.