17.3.18

Presentació a Barcelona de l'estudi sobre el paper del DiRSE a la nova empresa


Aquest dimarts vam assistir a l'acte de presentació a Barcelona de l'estudi que DIRSE ha realitzat amb LL&C i del qual es pot extreure que el director de responsabilitat social guanya en influència i s'acosta al model de negoci. A l'acte hi van assistir més de 20 professionals del sector de la sostenibilitat.

L'estudi analitza en profunditat els nous reptes als quals s'enfronten les empreses i posa en evidència com la responsabilitat tindrà un paper fonamental per a la seva gestió i resolució satisfactòria.

Durant la trobada s'han desgranat els eixos que poden orientar els dirses per al desenvolupament d'aquesta funció integradora. Maria Cura, sòcia i directora general de LLORENTE & CUENCA Barcelona, ​​ha apuntat "la rellevància que té avui en dia per a les empreses actuar d'una manera responsable i comunicar les seves accions d'una manera honesta i conscient". I ha continuat: "Per a això cal que el dirse es posicioni com un prescriptor del negoci responsable dins de la seva pròpia companyia".

Per la seva banda, Dulcinea Mejide, delegada de DIRSE a Catalunya i directora de Desenvolupament Sostenible de Suez, ha explicat que "els dirses ja no poden conformar-se amb fer informes de sostenibilitat o programes de voluntariat corporatiu, s'han de convertir en intraemprenedors amb una visió ètica i compromesa, la qual cosa només és possible si reben aquesta comanda del propi CEO".

Durant la jornada, Georgina Rosell, directora i responsable de l'àrea d'RSC i Fundacions Corporatives de LLORENTE & CUENCA, va traslladar als assistents les principals conclusions de l'estudi.

L'acte també ha acollit una taula de debat que ha analitzat els reptes i oportunitats del dirse davant la nova empresa moderada per Choni Fernández, directora de Serveis Centrals de PortAventura. Compres, Logística i Responsabilitat Corporativa, i que ha comptat amb la participació de Silvia Agulló, directora de Negoci Responsable i Reputació del Grup DKV; Beatriz Bayo, directora de RSC de Mango; i Albert Carné, director de RSC de Banc Sabadell. Una de les principals conclusions que es va extreure de l'estudi és la necessitat d'impulsar la transformació de les empreses des del "com" es fan les coses, identificar tendències amb antelació o buscar aliances són algunes de les conclusions de l'estudi.

L'estudi complet està disponible en aquest link.