5.11.16

1a Jornada Badalona Territori Socialment Responsable

El passat 2 de novembre de 2016, es va celebrar la I Jornada Badalona Territori Socialment Responsable: Reptes de la RS a l’empresa, organitzada per l’IMPO, el Consorci Badalona Sud, la Fundació Intermedia i l’Obra Social “la Caixa”. La finalitat d’aquesta jornada ha estat sensibilitzar les empreses del territori vers la importància de la responsabilitat social en el àmbit laboral, que aporta valor social i competitivitat a l’empresa.



La Jornada, que va tenir lloc al Centre de Convencions i Negocis de Badalona (BCIN), ha aplegat representants de grans i petites empreses, autònoms, professionals i microempreses del territori. El fet de treballar en xarxa ha suposat obrir més el ventall empresarial i sumar esforços per un objectiu comú: el foment de la responsabilitat social empresarial a la ciutat de Badalona.
Dolors Sabaté, alcaldessa de Badalona, va destacar que la ciutat de Badalona treballa per fer una ciutat inclusiva amb diferents agents com són la ciutadania, l’administració pública, les entitats i el món empresarial. També, iniciatives com el programa Incorpora, amb una llarga trajectòria, són necessàries per cobrir algunes mancances que encara tenen les lleis, que no acaben de garantir la plena igualtat a moltes persones que no troben feina.
En aquesta Jornada varem tenir l’oportunitat d’escoltar la situació i reptes de la responsabilitat social, a càrrec de Ramon Giró, consultor de Responsabilitat Social, així com el testimoni i experiència de bones pràctiques empresarials de la Fundació Privada Horitzó, Áralos, Desmontes i contrucciones Romero i Fundació Badalona Capaç.
El tancament del acte va ser a càrrec de Josep Maria Puente, President de la FEB – PIMEC, i de Àlex Mañas, Regidor de Badalona pròspera i sostenible.



"La Responsabilitat Social (RS) suposa un compromís integral i integrat a partir dels cinc grans vectors d'impacte empresarial: econòmic, laboral, ambiental, social, i bon govern; integral perquè forma part del model d'empresa, afecta totes les àrees i s'estén per la cadena de valor; integrat perquè s'incorpora en la gestió, els processos i els procediments."  Josep Maria Canyelles (2016)