15.8.13

Baleària uneix l'Estació Marítima amb el centre de Dénia amb un vaixell solar

Aquest abril vaig estar a Dénia per a fer una conferència. Una de les organitzacions que estaven darrere de l'organització era la Fundació Baleària i la xerrada es va fer a l'Estació Marítima.
21.4.13 L'expert Josep Maria Canyelles planteja introduir en la comarca el model de Territori Socialment Responsable
17.4.13 El experto Josep Maria Canyelles plantea introducir en la comarca el modelo de Territorio Socialmente Responsable
En aquell moment, a banda de dir-me que era la primera xerrada que es feia a l'Estació Marítima, acabada d'inaugurar, em varen explicar que tenien previst de posar en funcionament un vaixell solar que unís l'Estació Marítima amb el centre de Dénia, ja que fer el desplaçament seguint el curs del moll era lent. Doncs ara ja s'ha fet realitat i m'agrada recollir-ho a Responsabilitat Global:
Baleària presenta el barco solar que unirá la estación marítima con el centro de Dénia 
DÉNIA.- El presidente de Baleària, Adolfo Utor, ha presentado hoy el nuevo buque solar ‘La Panseta’, que conectará la Estación Marítima con el centro de la ciudad de Dénia a partir del martes 13 de agosto.

Esta embarcación, que tiene una eslora de 12 metros, tiene una capacidad para 72 pasajeros y está propulsado exclusivamente por la energía solar recogida de sus 18 placas.
El buque, que ha sido diseñado y construido por la empresa Sealcleaner de Mallorca, es un medio de transporte totalmente ecológico que no emite CO2, ni residuos tóxicos, a la vez que se convierte en una iniciativa innovadora en transporte para agua salada.
‘La Panseta’ realizará viajes regulares cada 20 minutos desde las 7.30horas a las 2.00horas, uniendo la calle Marqués de Campos con la terminal Baleària Port en 2 minutos.
Cabe destacar que su uso será gratuito para niños, estudiantes, mayores de 65 años y también para los clientes de Baleària Port, solo será necesario disponer de la tarjeta ‘La Panseta’, que se puede conseguir inscribiéndose en www.panseta.com.