25.4.13

Turisme 2.0:TIC i noves formes intel·ligents de viatjar

Ahir vaig assistir a "Turisme 2.0:TIC i noves formes intel·ligents de viatjar, esmorzar- networking organitzat per CTecno, Cercle Tecnològic de Catalunya. Aporto els continguts que s'hi van parlar.
  • Els clients dels portals online hotelers puntuen els hotels de Barcelona amb un 7,9 de nota mitjana 
  • El 75% dels hotels de Barcelona tenen pàgina Facebook i el 50% de les reserves es fan per Internet

Jordi Clos, president del Gremi d’Hotels de Barcelona i Oriol Verdura, CIO del Grup SERHS han aportat dades rellevants sobre l’impacte de les noves tecnologies al sector del turisme.

Un informe elaborat pel Gremi d’Hotels de Barcelona ha revelat que el sector hoteler urbà està fent un ús intensiu de les noves tecnologies on-line, de forma que l’e-commerce s’està generalitzant, sigui a través de motors de reserva dels propis hotels (20,5% de les vendes), sigui a través de la distribució on-line, amb un 38% de les vendes. La inversió publicitària també s’ha orientat cap a Internet i les xarxes socials, amb un 63,3% de les inversions on-line.

Jordi Clos també ha revelat que les xarxes socials són les eines més utilitzades pels hotelers alhora de completar informació als clients i crear nous canals de diàleg. El 75% dels hotelers de Barcelona utilitzen Facebook, un 45% Twitter, un 32% Youtube, un 21% té un Blog i un 13% utilitza geolocalitzadors com Foursquare o reculls digitals de fotografia com Flickr.

Clos ha explicat un altre exemple d’ús reeixit d’Internet aplicat al turisme, el portal web “Más que hotel Barcelona”, una nova eina que vol ser l’agenda social dels hotelers de Barcelona, de forma que uneix en una sola web informació actualitzada cultural, social i lúdica de la ciutat, més enllà de l’oferta hotelera.

Oriol Verdura, responsable de noves tecnologies del Grup SERHS, intermediari entre hotels i agències de viatge, ha explicat com Internet va passar de ser percebut com una amenaça per SERHS el 2004 a convertir-se en la seva palanca d’innovació i canvi. A través del Projecte SerhsNet el Grup Serhs va obrir la seva base de dades amb una web interactiva orientada als clients més “tradicionals” i amb una capa de serveis web per facilitar la integració de tots aquells clients i proveïdors més avançats tecnològicament amb la mateixa base de dades.

Aquest procés ha permès a SERHS multiplicar per 16 el nombre d’hotels del seu catàleg, operar en 80 països dels cinc continents i gestionar més de 8 M d’estades/any. Les TIC han suposat més eficiència, menys cost, més sostenibilitat i més comunicació amb els clients.