30.11.12

Neix el ‘Business With Social Value’: "Propostes de negoci amb valor social on tothom guanya”

Se celebrarà el 13 de desembre al Palau de Congressos de Catalunya

"Propostes de negoci amb valor social on tothom guanya”, així neix el ‘Business With Social Value’

·     Un total de 37 empreses socials participaran en aquest esdeveniment que té com a objectiu potenciar les seves relacions comercials amb les empreses mercantils, demostrant així que és un sector pro actiu que pretén rebaixar el grau de dependència a les subvencions de l'Administració Pública

·     150 professionals de més de 40 àmbits d'activitat, que representen a més de 5.500 treballadors amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, oferiran una cartera comercial de 200 productes

"L'actual context econòmic està canviant la realitat del nostre dia a dia i per això volem protegir més el treball de les persones amb discapacitat intel·lectual, amb la col·laboració de la societat civil”, assenyala Mª José Pujol, membre del comitè organitzador del BWSV. Per aquest motiu 37 empreses socials, organitzacions sense ànim de lucre, participaran en el Business With Social Value’ (BWSV): el primer esdeveniment que pretén potenciar les relacions comercials entre empreses mercantils i socials. “El BWSV està dirigit a aquells executius i empreses que, fent el mateix i sense gastar més diners, volen contribuir a un món millor”, afegeix.
Més de 150 professionals de 37 empreses socials de més de 40 àmbits d'activitat, que representen a més de 5.500 treballadors amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, “vendran” una cartera comercial de 200 productes el proper 13 de desembre en el Palau de Congressos de Catalunya.

El BWSV esdevé així en un innovador punt de trobada en el qual les empreses socials, organitzacions sense ànim de lucre objectiu de les quals és la creació de llocs de treball de persones amb discapacitat intel·lectual, podran establir noves relacions comercials amb més 150 empreses. “Volem demostrar que som un sector pro actiu enfront la crisi. Per aquest motiu, un grup d'entitats que aportem valor social afegit en els nostres negocis participem en aquest esdeveniment per mirar de rebaixar el grau de dependència de les subvencions de l'Administració Pública”, comenta Pujol.

Una gran majoria de les empreses socials que participen en el BWSV té com a clients a importants companyies. "Totes les empreses socials que estem al BWSV ja hem demostrat que som competitius en els nostres sectors i que importants companyies confien en nosaltres. Però les circumstàncies han canviat, necessitem augmentar la nostra visibilitat com a sector”, assegura Pujol.

“Business With Social Value”, una via més per al compliment de la LISMI

El BWSV és també un espai de trobada per a aquelles companyies mercantils que vulguin ampliar la seva cartera per al compliment de la LISMI mitjançant mesures alternatives, com la compra de serveis o productes a un Centre Especial d'Ocupació.
“Els centres especials d'ocupació tenen com a objectiu integrar en les seves plantilles més d'un 70% de persones amb discapacitat. Això ha de realitzar-se d'una manera sostenible mantenint l'equilibri econòmic i maximitzant el benefici social”, comenta Mª José Pujol, qui recorda que “aquelles empreses de més de 50 treballadors que no compleixen la LISMI perquè no tenen en la seva plantilla un 2% d'empleats amb discapacitat, tenen la possibilitat de fer-ho comprant productes o serveis a aquests centres”.
El ‘Business With Social Value’ està dissenyat amb tres tipus d'activitats: els "speech", conferències curtes amb l'objectiu de parlar de les últimes tendències en temes empresarials i socials; el "face to face" reunions de negoci pre-agendades i el 10x3, activitats encaminades a generar noves idees i coneixement mutu empresarial.
El dia s'iniciarà amb intervencions sobre negocis i valor social a càrrec de Juan José López Burniol, prestigiós notari; Nuria Chinchilla, professora i directora del Centre Internacional Treball i Família del IESE Business School (Universitat de Navarra); Tom Kennedy, emprenedor especialitzat en processos de negoci aplicats a la distribució global; i de Daniel Levine, director executiu de l'Institut de noves tendències de Nova York.
El BWSV compta amb el suport de personalitats com Isidre Fainé, president de La Caixa; Joan Gaspart, president del grup HUSA; Pedro Fontana, president d'Areas o Pau Relat, conseller delegat de Mat Holding, a més del suport d'executius d'empreses com Palau de Congressos de Catalunya, Cobega, Roca&Junyent, AGBAR, SABA, Mútua Intercomarcal o Nike, entre unes altres.

La marca ‘Business With Social Value’

La iniciativa ‘Business With Social Value’ inclou a més la idea de promoure de forma continuada aquestes bones pràctiques comercials i de negocis amb valor social. “No hi ha dubte que dotar de visibilitat a les companyies socialment compromeses en aquest tema les distingeix, afavorint la seva imatge i ens ajuda a crear una tendència”, comenta Pujol.

“Per això hem creat un logotip potent en contingut i imatge per identificar-nos. La seva utilització anirà supeditada al compromís i a la promoció de les transaccions mercantils que donin lloc a la compra de béns, productes i serveis, així com en totes aquelles operacions de mercat que aportin directa o indirectament un valor social afegit quant a la inclusió de les persones amb discapacitat”, afegeix.

Per poder utilitzar  el logotip BWSV, és necessari que les empreses compleixin amb algun dels diferents nivells de compromís:

-       Nivell 1. No discriminar negativament en les operacions mercantils de la nostra companyia a organitzacions i empreses amb valor social, que treballin per a la inserció laboral de persones amb discapacitat.

-       Nivell 2. Tractar en estricta igualtat de condicions qualsevol operació o oferta comercial presentades per una empresa o organització amb valor social que treballi per la inserció laboral de persones amb discapacitat..

-       Nivell 3. Fomentar, sempre que sigui possible, la concurrència de com a mínim una oferta presentada per organitzacions i empreses amb valor social que treballin per a la inserció laboral de persones amb discapacitat, entre les propostes presentades per a la realització de transaccions mercantils dins les operacions normals de la nostra organització. Aquestes ofertes han de ser tractades amb la més rigorosa igualtat segons criteris exclusivament empresarials, és a dir, sense prejutjar una oferta per procedir d’una empresa amb valor social.

-       Nivell 4. Practicar la discriminació positiva de les entitats i empreses amb valor social, oferint-los, en el procés negociador de les condicions d’un contracte, una segona oportunitat perquè igualin, si és possible, les ofertes presentades en condicions més favorables per altres empreses.

-       Nivel 5. Excloure com a proveïdores a totes aquelles companyies mercantils o entitats que discriminin negativament en les seves operacions mercantils a les entitats i empreses amb valor social que treballen per a la inserció laboral de persones amb discapacitat.


Empreses de més de 40 àmbits d’activitat

En Business With Social Value estarán presents 150 professionals de 37 empreses socials de més de 40 àmbits d’activitat:


1-Alimentació
2-Arts gràfiques
3-Envasaments
4-Botigues i quioscos
5-Cartutxos de tòner ecològics
6-Fabricació de mobiliari urbà y disseny
7-Hostelería, restauració, oci i turisme
8-Vigilancia de pàrquings
9-Recollida i gestió de residus
10-Restauració de mobles
11-Perfumeria y cosmètica
12-Pintures per a ús escolar y manualitats
13-Packaging editorial
14-Neteja
15-Serveis de pintura i senyalització viària
16-Ambientadors
17-Mailings
18-Lloguer de vehicles
19-Repartiment a domicili i distribució
20-Vivers
21-Teixidors
22-Muntatge de bicicletes




23-Muntatge amb taulers i empostissats
24-Alvèols reutilitzables per a plantes
25-Disseny de logotips, pàgines web i fulletons
26-Bugaderia
27-Bustiada
28-Caterings i/o serveis d’esdeveniments
29-Cortines, estors i mosquiteres
30-Enclavaments laborals
31-Teixists artesanals i espelmes
32-Fabricació de termoconformats
33-Fabricació de palets
34-Fusta serrada
35-Carpinteria d’alumini
36-Gestió i mantenimient d’espais naturals i d’exteriors
37-Gestió, custòdia i destrucció de documents
38-Jardineria i esbrossats
39-Lloguer de sales
40-Manipulació a temperatura controlada
41-Manipulats i serveis industrials
42-Manteniment i reformes
43-Merchandasing, lots de Nadal, regals d’empresa

Programa del BWSV

9.00 hores. Benvinguda a les autoritats. Presència de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, de Joan Gaspart, president del grup HUSA, Isidre Fainé, president de La Caixa, Pedro Fontana, president d'Areas i Pau Relat, conseller delegat de Mat Holding.

9.30 hores. Com funciona Business with Social Value? Una sessió introductòria a càrrec de Kika Sauquet per explicar la programació del dia.

9.40 hores. Per què prioritzar els negocis amb valor social? Una conferència a càrrec de Juan José López Burniol, prestigiós advocat i de Nuria Chinchilla, doctora del IESE.

10.15 hores. Coffee.

11.00 hores. Sessions 10x3 per donar a conèixer els negocis, les propostes, idees, intercanvi de targetes i aspectes destacables de cadascuna d'elles en tres minuts. Cadascun té dos minuts per comunicar els seus reptes i els participants disposaran de tres minuts per aportar idees i buscar solucions.

12.00 hores. Face to Face, entrevistes de 10 minuts concertades prèviament per Internet entre les empreses socials i mercantils amb l'objectiu de concretar les oportunitats de negoci.

14.00 hores. Dinar en taules de 10 persones amb animació per establir noves relacions.

15.30 hores. Are you trendy? Conferència a càrrec de Daniel Levine

16.45 hores. 10x3 El cercle dels reptes. En taules de deu persones, els participants proposen solucions ràpides als reptes que proposa l'animador.  2º intercanvi de targetes.

17.00 hores. Face to face, entrevistes de 10 minuts amb cita concertada per internet.

18.30 hores. Cloenda de l’acte que comptarà amb la presència del president de la Generalitat de Catalunya.


www.businesswithsocialvalue.org
Catàleg Business With Social ValueVeure programa complet