5.4.12

Canyelles parlarà a BioCultura sobre si el petit comerç pot gestionar l'RSE

  • Responsabilitat Global estarà present a BioCultura 2012 gràcies a la invitació de René + que electrodomèstics.
  • La intervenció de Josep Maria Canyelles serà el divendres 4 de maig a les 18h i se centrarà en l'RSE de les microempreses i dels establiments comercials, trencant el tòpic que associa aquest enfocament de gestió a les grans empreses.
  • René + que electrodomèstics és precisament un exemple de comerç que ha assumit uns compromisos de responsabilitat social.
  • BioCultura és una fira de productes ecològics i consum responsable que se celebra al Palau Sant Jordi de Barcelona del 3 al 6 de maig.

PODEN ELS PETITS COMERÇOS GESTIONAR LA RESPONSABILITAT SOCIAL?
¤ 18 h. Sala 6 Josep Maria Canyelles. Expert en RS de les empreses i organitzacions, dirigeix Responsabilitat Global
Organitza: René + que electrodomèstics

Descarrega la Guia per organitzar la teva visita (Cat)
Descarga la Guía para organizar tu visita (Cast)

Nota de premsa de l'organització:

ECO MERCAT MEDITERRANI
  • La fira més important de l'estat espanyol espera en la seva edició de Barcelona la participació de més de 700 expositors i uns 80.000 visitants al Palau Sant Jordi.
  • Més de 15.000 referències de productes d'alimentació ecològica formen el sector més gran de la fira, acompanyat d'altres sectors com són productes per a la higiene i la cosmètica amb ingredients certificats; tèxtil orgànic; ecomaterials, mobles i decoració per a l'habitatge; energies renovables; teràpies i medicines complementàries; estalvi i reciclatge, ecologia; medi ambient; turisme rural i cases de repòs, joguines; artesanies, música, llibres i revistes.
  • La diversificació de l'oferta, converteix BioCultura Barcelona en un veritable eco-mercat mediterrani.
LA FIRA DEL PROFESSIONAL
  • BioCultura és la cita pels professionals que volen acostar-se al món dels productes respectuosos amb la vida. Cadascun dels sectors té així l'oportunitat de conèixer directament a distribuïdors i operadors i de realitzar les seves transaccions comercials d'una forma senzilla. Les empreses, per la seva banda, disposen d'aquest aparador que és BioCultura per oferir i atendre als seus clients i rebre a altres nous atrets per l'alt nivell de difusió de la fira i de la seva projecció de futur.
  • Empresaris, botiguers, prescriptors, importadors, exportadors, cuiners i professionals de moltes altres arts i disciplines acudeixen a BioCultura com el lloc on segur trobaran respostes i propostes.
  • L'agricultura ecològica és un sector estratègic, que conjuga dos objectius prioritaris: la producció d'aliments de qualitat i la preservació del medi ambient, proporcionant respostes a les demandes d'una societat cada vegada més sensibilitzada per aquestes qüestions, i contribuint a la creació de l'anomenat "ocupació-treball verd".
EL CONSUMIDOR
  • Ser l'aparador i l'impuls cap al consum de productes ecològics és una de les prioritats de BioCultura. Per això presta tanta atenció al ciutadà. El consumidor troba a la fira una oferta variadíssima de productes i propostes i sobretot la informació per exercir una elecció responsable en els seus hàbits de consum.
  • La producció ecològica és un sector jove, amb un valor de mercat dels aliments comercialitzats a Espanya superior als 900 milions d'euros, que ha experimentat una espectacular evolució des de 1991, any en què es va regular a nivell europeu, passant de 4.235 hectàrees de llavors a 1.670.000 del 2010, fet que ha convertit Espanya en el primer estat de la UE en superfície i el sisè a nivell mundial.
INFORMACIÓ PER AL CONSUM RESPONSABLE
  • BioCultura ofereix prop de 300 activitats paral·leles a l'activitat comercial. Informació lliure i independent, que pretén donar les claus per, amb les nostres opcions de consum i els nostres
  • hàbits diaris, optar per una vida més d'acord a les nostres necessitats. També és important la informació oferta als estands pels professionals de cada un dels sectors que ofereixen demostracions, degustacions i sobretot respostes de primera mà. És vital recuperar en aquest sentit la relació més pròxima entre productor i consumidor com a fórmula de confiança i seguretat més humana.
  • Se celebrarà així mateix la 2a edició de la passarel·la EcoFashion, moda creativa i ecològica que comptarà amb dissenyadors de rellevància internacional.
GARANTIES I QUALITAT DE L'OFERTA
  • El Comitè de Selecció de BioCultura està format per l'equip tècnic de BioCultura,-INTERECO representat pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE) - i tècnics i professionals de tots els sectors presents. Treballa durant tot l'any meticulosament i amb rigor perquè les propostes que es presenten a la fira compleixin els requisits exigits. Els aliments només poden ser biològics, certificats per qualsevol dels organismes oficialment reconeguts tant a Espanya com a Europa a l'empar del reglament comunitari 2092/91. Per a la resta de països, valen els certificats reconeguts per la Unió Europea. Els sectors no alimentaris també estan sotmesos a condicions específiques de participació que cada any es milloren i es fan més exigents. Existeix també un codi ètic d'admissió d'expositors que s'ha de complir.
LA INDEPENDÈNCIA
  • L'Associació Vida Sana, declarada d'Utilitat Pública, és l'organitzadora de BioCultura. El 1974 va portar i va impulsar a Espanya el moviment de la cultura biològica. Ja són 37 anys denunciant, i anunciant, amb antelació, escàndols que s'han anat succeint i, al mateix temps, construint formes de producció viables i rendibles per a pagesos, ramaders i industrials; i sanes per a la salut pública i el medi ambient. L'autofinançament és la base de la independència que caracteritza a Vida Sana i, per tant, també, a BioCultura. El rigor, la persistència i la transparència han convertit a BioCultura en referent a nivell internacional.
MAMATERRA, FESTIVAL ECOLÒGIC DE LA INFÀNCIA
  • Coincidint amb BioCultura se celebrarà la 7 a edició de MamaTerra amb una gran varietat d'activitats lúdiques per als més petits: tallers de cuina, hort biològic, tallers de reciclatge i energies renovables ... Música, teatre, titelles ... Els nens participaran en grups escolars i també durant el cap de setmana en família.
PREVISIONS:
700 expositors i 80.000 visitants Previsions de participació per sectors:
  • Agricultura i alimentació biològica, 45% (prop de 15.000 productes certificats) 
  • Teràpies complementàries, 12%
  • Bioconstrucció i energies renovables, 8%
  • Roba, calçat i complements, 8%
  • Ecologia, medi ambient, reciclatge ... 6% 
  • Artesanies, 5%
  • Música i publicacions, 5%
  • Cosmètics, 5%
  • Turisme Rural, 3% 
  • Diversos, 3%
  • Informació per exposar a BioCultura o sol·licitar els programes d'activitats:
Clot, 39, 3 o, 2a
08018 Barcelona
Tel: + 935.800.818
Fax: + 935801120
Email: biocultura@vidasana.org