20.11.11

Quatre anys de Consell Estatal d'RSE

En aquests quatre anys de legislatura no he parlat ni una sola vegada del Consell Estatal d'RSE. Em sembla que no hi ha hagut motiu per fer-ho. Aquestes són les darreres vegades que ho vaig fer:
Ara que s'acaba la legislatura, Jáuregui en lamenta la pasividad. Hi estic d'acord.
El Ministro de la Presidencia, Ramón Jáuregui, ha lamentado en una entrevista publicada en el último número de la revista Ethic la falta de "impulso y dinamismo" del Consejo Estatal de la Responsabilidad Social Empresarial (RSE) creado por el Ministerio de Trabajo.

"No se conocen grandes aportaciones del Consejo Estatal, casi cuatro años después de su nacimiento, que permitan decir que el Consejo se ha convertido en el corazón del sistema de la RSE, tal y como creíamos y queríamos que fuera", ha afirmado Jáuregui. Para el ministro "la idea era buena y englobaba en su seno a todos los protagonistas, a los agentes que trabajan en torno a la responsabilidad social. Pero en su desarrollo ha faltado impulso y dinamismo".
I en el fons no em preocupa gaire. Penso que el model Àgora ja havia donat prou de si, i el cal ara -i calia fa quatre anys- és posar-se a fer feina, i deixar-se de xerrameca. Sigui dit amb tot respecte pels seus membres i per la seva tasca. Però és que molt em temo que la màxima preocupació va ser qui formava part de la seva composició.