11.11.11

El president Mas assumeix l'interès de treballar per un territori socialment responsable

  • El president de la Generalitat defensa el model de Territoris Socialment Responsables tant davant del sector no lucratiu com davant de l'empresariat

Artur Mas, president de la Generalitat de Catalunya, va preguntar-se si Catalunya podia considerar-se un territori socialment responsable (TSR), després de referir-se a alguns dels actius socials i valors col·lectius, com el compromís que s'expressa pel voluntariat, entre d'altres.

Aquesta reflexió fou feta en el marc de l'acte inaugural del II Congrés Europeu del Voluntariat, que s'està desenvolupant a Barcelona fins avui 11-11-11, dia que tindrà lloc el MarketPlace.

De fet, el Congrés va abordar el TSR en diferents moments, ja que un dels set tallers tractava sobre aquest concepte i sobre com afectava les entitats no lucratives a partir del desenvolupament de la seva responsabilitat social o de la capacitat de dialogar amb els altres agents. Una de les idees que han marcat el Congrés ha estat precisament la necessitat de fer un salt en els models col·laboratius, els partenariats, i les aliances estratègiques.

Ahir dijous, en el marc del plenari, també el conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, va referir-se a l'interès de desenvolupar TSR, com també ho va fer Carme Basté, directora de la Fundació Marató de TV3.

L'aposta del president Mas no va ser circumstancial per a aquest esdeveniment sinó també està aportant aquesta idea quan es dirigeix als empresaris de FemCat:

Mas: 'Hem de ser capaços d'empaquetar el nostre talent i posar-hi un bon llaç perquè sigui atractiu arreu del món'
El president del Govern fa una crida perquè la projecció de Catalunya com a marca al món estigui al mateix nivell dels seus productes, en la clausura del 5a Fòrum de FemCAT
El president de la Generalitat, Artur Mas, creu que Catalunya té 'millor producte que no pas marca'. L'objectiu, ha afegit, ha de ser projectar millor la marca de Catalunya al món i equiparar-la a la dels 'bons productes' i el gran 'talent' que té el territori per poder vendre 'més i millor' a fora. Segons Mas, en aquest camí caldrà aprofitar la bona marca que ja té Barcelona; però també apropiar-se d'elements emocionals, a més dels racional, 'que toquin la fibra'; així com fomentar la 'responsabilitat social' del territori, com ja fan altres punts d'Europa. Mas també ha animat als empresaris a revelar-se contra la idea preconcebuda que ser del sud d'Europa és formar part del 'club dels no bons'. Font: directe.cat