6.2.11

Robots de telepresència



[ca] Un estudiant envia a classe un robot de telepresència en lloc seu

Al final tindrem un professor donant classes davant aparells de telepresència...!!!

EUA. Un adolescent de Texas no pot acudir a l'Institut perquè pateix una malaltia que afecta el seu sistema immunològic, així que ha recorregut a les noves tecnologies i, en el seu lloc, envia un robot de telepresència perquè vagi a classe per ell .

El robot fa un metre d'alt i disposa d'una pantalla a la part superior on apareix la cara del noi presa per una webcam des de casa. Ell a canvi pot participar a classe veient i escoltant el que passa allà manejant un portàtil des de la seva habitació.

Una solució força interessant i futurista que et fa pensar si en no gaire temps aquesta solució es podria generalitzar per a persones amb dificultats per malalties però també per problemes d'accessibilitat fruit de la distància o condicions meteorològiques. En tot cas, potser no caldria un robot per a cadascú sinó solucions més integrades com ara pantalles a l'aula... Però també és cert que aquest sistema dóna una gran autonomia, llibertat de moviments, la possibilitat de moure's pels passadissos d'una aula a l'altra i, per tant, d'interactuar amb els companys.


[es] Estudiante envía a clase un robot de telepresencia en su lugar

Al final tendremos un profesor dando clases ante aparatos de telepresencia...!!!

USA. Un adolescente de Texas no puede acudir al Instituto porque sufre una enfermedad que afecta a su sistema inmunológico… así que ha recurrido a las nuevas tecnologías y, en su lugar, envía a un robot de telepresencia para que acuda a las clases por él.

El robot mide un metro de alto y dispone de una pantalla en la parte superior donde aparece la cara del chico tomada por una webcam desde su casa … él a cambio puede participar en la clase viendo y escuchando lo que ocurre allí manejando un portátil desde su habitación.

Una solución muy interesante y futurista que te hace pensar si en no mucho tiempo esta solución se podría generalizar para personas con dificultades para enfermedades pero también por problemas de accesibilidad fruto de la distancia o condiciones meteorológicas. En todo caso, quizás no haría falta un robot para cada uno sino soluciones más integradas tales como pantallas en el aula... Pero también es cierto que este sistema da una gran autonomía, libertad de movimientos, la posibilidad de moverse por los pasillos de un aula a otra y, por tanto, de interactuar con los compañeros.

Nota: Agraïm a David Ferré la selecció de notícies d’innovacions que us hem aportat.