22.1.11

Nota de servei

Lamentem el retard en la resposta a correus i altres demandes que estem experimentant al llarg del mes de gener. Sense que serveixi d'excusa davant els nostres clients, col·laboradors i altres contactes, volem explicar-ne les causes.

Per tal de trobar una solució als problemes informàtics que hem sofert durant el 2010, que no havien fet més que agreujar situacions anteriors, vam prendre la decisió de canviar de sistema operatiu, passant de Windows a Mac.

Qualsevol canvi informàtic té les seves dificultats, i fer tot el traspàs no és gens fàcil i comporta diversos problemes de conversió. Sens dubte, aquest procés ens ha afectat, però la situació més greu i que encara ens està afectant a hores d'ara ha vingut donada per un conflicte concret fruit d'aquest canvi.

Al llarg del 2010 vam contractar els serveis d'un servidor per a garantir la seguretat dels nostres documents. Es tracta de Syncplicity, que permet que tots els canvis fets en els documents es vagin modificant automàticament també a la còpia que guarda en els servidors. Malgrat que aquest sistema hauria d'haver continuat funcionant per a Mac, el cert és que ens ha provocat la desaparició de milers de documents. És a dir, per alguna estranya anomalia, els esborra del seu servidor, i com a conseqüència, també provoca que s'esborrin del nostre ordinador.

Malgrat que disposem de còpies de seguretat, les darreres ja havien estat fetes quan el servidor havia començat a esborrar documents, de manera que no ens han estat útils. Cal dir que la pèrdua és recuperable, perquè des del servidor poden recuperar la versió anterior a l'anomalia. Tanmateix, la baixada de milers de documents és lenta (pot trigar una setmana com a mínim) i d'altra banda, hem tornat a observar que documents i carpetes ja recuperats tornaven a desaparèixer.

En aquest moment, disposem de diverses còpies de seguretat però totes amb versions diverses, fet que suposa un enorme maldecap i aporta inseguretat en el dia a dia. Estem a l'espera de poder baixar i recuperar definitivament tots els documents, cosa que encara requerirà uns dies.

Reiterem de nou les disculpes per la manca de rapidesa en les respostes que aquesta situació ens està ocasionant.

Continuació a data 1-febrer-2011


Josep Maria Canyelles - Responsabilitat Global