16.4.10

Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa

Us proposo la lectura d'una reflexió que fa Pilar Alfonso Escuder en referència al "màrqueting amb causa" i el Product Red, una iniciativa anunciada al Fòrum Mundial de Davos del 2006 amb la pretensió de ser una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals (inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse), que s’havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l’Àfrica.
Per rastrejar els orígens del màrqueting amb causa ens hauríem de remuntar a l’any 1982, en concret a les campanyes promogudes per Jerry Wells, aleshores vicepresident d’American Express. Aquell any American Express llançà una campanya en què es comprometia a lliurar 5 cèntims de dòlar als artistes de San Francisco cada vegada que els seus clients feren ús de la seua targeta, i 2 dòlars per cada nova targeta contractada. En tres mesos aquella campanya aconseguí recaptar 108.000 dòlars. [continuar llegint PDF 19 fulls]