10.3.09

Les xarxes socials són un problema per a les grans companyies


Facebook és una eina poderosa per a compartir opinions

Les xarxes socials com Facebook són una eina perfecta per a connectar amb persones del teu entorn, de l'escola, feina, etc, però també han destacat com a generadores d'opinió, és a dir, unes eines extraordinàries per allò que en diem "el boca orella". En aquest sentit les multinacionals veuen amb preocupació com es difonen els seus errors entre usuaris i clients. Així ens arriba el cas de la companyia Media Markt a la que li ha sorgit un grup -amb 56 membres a dia d'avui- anomenat Odio Media Markt que explica els problemes que han tingut els compradors amb el servei tècnic o amb aparells defectuosos. Els membres del grup s'expliquen les experiències negatives i són una font d'informació alternativa.

Els magatzems del Corte Inglés tenen també un "simpàtic" grup al Facebook anomenat "Assaltem el Corte Inglés" que es defineix com el grup per a tots aquells que "alguna vegada per ràbia o per impotència han volgut assaltar el Corte Inglés (un pernil és poc!! germans unim-nos!!!)".

Altres grans companyies com Nike, Starbucks o Microsoft tenen els seus grups d'afins o de detractors. En informàtica, per exemple, són nombrosos els grups que "odien" Windows en totes les seves variants, també n'hi ha d'altres que el defensen i són una eina per estar en contacte amb els desenvolupadors. Entre les gransempreses, qui més qui menys té alguna campanya de bescantadors. Només cal buscar a grups amb noms com Mercadona, Carrefour, etc. Per defecte sembla que Facebook mostra primer els associats que hi estan d'acord.