7.11.08

La llibertat d'Obama enfront de les grans corporacions

Entre les moltes coses positives que comporta el triomf de Barack Obama a les eleccions dels EUA, des d'aquest blog en volem destacar una de particular per la seva vinculació amb la transparència i els lobbies. Es tracta del fet que la major part dels recursos econòmics per a finançar la campanya han estat aconseguits per mitjà d'internet, la qual cosa allibera Obama de deutes amb grans corporacions a què sí que s'havien vist sotmesos altres presidents.

Llegim un fragment de l'opinió de l'especialista en campanyes electorals Pere-Oriol Costa que és entrevistat a la Vanguardia:

Crec que serà transcendent per al mandat de Obama. En haver recollit la immensa majoria dels diners per Internet a través de petites quotes el converteix en el primer president que no depèn de lobbies, de pressions ni d'interessos dels qui habitualment financen les campanyes. Bush va rebre diners de l'Exxon Mobil i ara aquesta empresa està a punt de perforar les costes i Alaska; va rebre diners de les indústries armamentístiques i d'abastiment i es va inventar dues guerres; va rebre diners de les asseguradores i de les farmacèutiques i va crear una llei per a abaixar-los les responsabilitats i frenar la difusió d'una assegurança més barata. En fi, que hi ha una dependència directa entre qui finança la campanya i com actua el president. Aquest és un president que, en principi, no deu res a ningú.
Font


PD: un altre element interessant en aquest període fins que assumeixi la presidència: "Obama obre una pàgina web per a la transició i invita els usuaris a compartir les seves idees sobre el futur" [ca] [es]